Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Varning för Pixmania

• Varning för Pixmania

Posted by comet on 31 juli, 2006 at 12:11

Jag beställde två mp3 spelare med radio och den ena fungerade inte och den andra hade ingen radio. Det var otroligt krångligt att returnera då bolaget ligger i Frankrike. De snackade norska. Paketet inehöll inget dämpande utan allt skramlade runt och det fanns inget kvitto eller papper med.

Men vill ni ha en bruksanvisning på Franska så köp där.

Mikael

alexanderlindelof replied 17 years, 11 months ago 9 Members · 11 Replies
  • 11 Replies
  • walle

Member
    3 augusti, 2006 at 16:30
    Comet wrote:
    Jag beställde två mp3 spelare med radio och den ena fungerade inte och den andra hade ingen radio. Det var otroligt krångligt att returnera då bolaget ligger i Frankrike. De snackade norska. Paketet inehöll inget dämpande utan allt skramlade runt och det fanns inget kvitto eller papper med.

Mikael
    oj då.. köpte mig just en 20″ lcd tv där i från, billigt som tusan…
    kanske tur att det funkade fint för mig då, fick den på två dagar!

Annars köper jag oftast prylar från mina lokala handlare, betalar gärna någon hundralapp extra för det…

• comet

Member
    19 september, 2006 at 21:31

Jag skickade tillbaka den mp3:n som inte fungerade och har fortfarande efter 3 månader inte fått tillbaka den eller pengarna för returfrakten.
    De svarar inte på mail. och lovar på telefon att imorgon….

• bjornen

Member
    20 september, 2006 at 07:23

Jag har handlat 2 st kameror från pixmania och det har fungerar utmärkt för mig. Jag kanske hade flyt för dom har fått en del kritik i bla programmet PLUS har jag för mig.

• Knatte

Guest
    21 september, 2006 at 20:29

Jag har köpt en hårddisk och en DVD-kamera från Pixmania. Hårddisken fick jag efter ett tag, utbytt mot en som också gick sönder:mad: Efter ca 6 månader och många samtal fick jag pengarna tillbaka….
    DVD-kameran gick också sönder, men den fick jag i alla fall lagat på europagarantin i Sverige. Mitt tips skicka inget till Frankrike på lagning. Det blir extrema problem då :shocked: :shocked: Försök fixa detta i Sverige istället.
    Eller allra helst!! Köp inte hos Pixmania 🙂

• zo0

Member
    28 september, 2006 at 19:58

haha farliga grejer

• local-dude

Member
    31 januari, 2007 at 14:40

Brossan köpte en CANON digital systemkamera där. Gör inte det……BARA massor av strul. Finns många andra…själv föredrar jag http://www.scandinavienphot.se. Kanske inte billigst men grym service o support.

• local-dude

Member
    31 januari, 2007 at 14:41
  • gammelsurfen_

Member
    31 januari, 2007 at 14:53

farsan köpte kamera från pixmania, funkade fint !

• stickan

Member
    31 januari, 2007 at 17:33

Måste säga det samma om Expansys, beställde ett resebatteri till datorn samt lite andra grejor den 24 nov. Leveranstid 5 dagar. Efter ett par veckor började vi maila och fråga var grejorna var men inget svar. Ytterligare efter nån vecka ändrade vi ordern så vi skulle få delleverans på några saker som vi behövde. Dom dök upp efter nån vecka men mitt resebatteri såg vi inte röken av.

Då jag skulle resa bort förra vecka och verkligen behövde batteriet mailade jag och sa att jag måste få det (ett par veckor innan jag åkte)…inget svar….idag dök det upp mer än två månader senare….

Handlar aldrig nått av dom, det är helt säkert, hoppas ingen anna får för sig att göra det heller….

Mvh Stefan

• jat

Member
    31 januari, 2007 at 18:35

@Comet 323230 wrote:

Mikael

Du glömmer väl inte o rapportera vad du tycker i prisjakt.nu och pricerunner.se
    //JT

• alexanderlindelof

Member
    31 januari, 2007 at 21:15

Ett annat bra ställe att handla från är http://www.cyberphoto.se
    De har fin service och bra priser.
    Vet man exakt vad man vill ha och inte behöver prata med någon kunnig foto-snubbe kan man även beställa från http://www.webhallen.com
    De har t.o.m lägre priser. Är man i Stockholm kan man hämta prylarna i deras butik och slipper frakt.

@Stickan 362864 wrote:

Måste säga det samma om Expansys, beställde ett resebatteri till datorn samt lite andra grejor den 24 nov. Leveranstid 5 dagar. Efter ett par veckor började vi maila och fråga var grejorna var men inget svar. Ytterligare efter nån vecka ändrade vi ordern så vi skulle få delleverans på några saker som vi behövde. Dom dök upp efter nån vecka men mitt resebatteri såg vi inte röken av.

Då jag skulle resa bort förra vecka och verkligen behövde batteriet mailade jag och sa att jag måste få det (ett par veckor innan jag åkte)…inget svar….idag dök det upp mer än två månader senare….

Handlar aldrig nått av dom, det är helt säkert, hoppas ingen anna får för sig att göra det heller….

Mvh Stefan

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Varning för Pixmania

You must be logged in to create new discussions.