Senaste nytt › Forums › Varning för sällansurf!
-
Varning för sällansurf!
Publicerad av appel på 30 augusti, 2003 vid 18:12Sitter på kammarn nysurfad nyduschad, men fortfarande lite besviken/generad på/av mig själv. Först av allt är det hemskt att som inbiten toksurfare behöva konstatera att man begår premiärsurf den sista Augusti, har aldrig hänt. Att man sen behöver fatta att man inte orkar dra tillräcklig mängd nedhal för att bli nöjd med riggen. Hemskt. När jag väl kommer ut planar upp och känner den för vindsurfing helt unika känslan av massiv action (hittar inget bättre sammanfattningsord) visar det sig att jag med svårighet minns vilket håll jag hoppar bäst åt, tungt men överkomligt då jag titulerar mig speedfreak. Avslutade surfet med en grundkänning med präktigt kastfall som följd, tänk att de flyttar sig de där grunden om man inte surfar vid dem regelbundet! Då jag utövar en mängd sporter/aktiviteter kan jag med glädje konstatera att vår sport är läcker. Mysigt att den också är på uppgång enligt säkra konfkällor.
hakuna svarade 21 år, 2 månader sedan 8 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
hur kan du kalla dig inbiten toksurfare om du nyss premiärsurfade, jag hade premiär för året i april iaf…
/F -
Jobbat mycket, renoverat kåk, tagit hand om två blivande surfare på 1 och 4 år, har gjort att jag omprioriterat knapp fritid, dessutom blivit 32? Du har rätt frippe s, “inbiten toksurfare” är nu mer en dålig benämning på mitt tillstånd. Men sanningen är att ju färre tillfällen till njutning desto exklusivare känsla (till viss gräns).
-
kör du isbrytare eller? ah, faktum e att jag inte har någon vinterdräkt, har kört med sommardräkt utan huva och handskar och med hål i skorna från april till slutet på november, i höst ska det dock bli ändring på det – jag ska minsann ta å inhandla en rejäl tidig-vår-till-sen-höst-dräkt iaf…
/F -
Och jag som trodde jag var ensam sitter här i mitt
fängelse med en 2 och 6 åring och tittar ut genom
fönstret på dom vajande träden och drömmer tillbaks
till den gamla goda tiden när man var fri!!
Loggar endast 10 surfpass om år nuförtiden ,suck
det var bättre förr! -
10 pass/år låter inte som nåt fängelse. Jag skulle jubla över ett femte planingspass det här året.
Byt ungarna och frun mot hundra pass, så tror jag du byter tillbaks omgående! / Hälsn. Sällansurfande men lycklig familjefar. -
Förstår inte det här med att det skulle bli mkt mindre windsurfing bara för man har barn?
OK jag fattar om man är ensam förälder men annars är man ju två.
Ställer hon inte upp att kunna ge dig/er ett par timmars segling när det erbjuds när hon skulle kunna få sååå mkt i gengäld när man kommer hem urnöjd efter ett lyckat surf
Arbete däremot måste ju ta bra mkt mer tid av windsurfingen! -
Tack för dom raderna, kunde lika gärna varit jag själv som skrivit. Med bröllop, husrenovering, flytt och en son på 1,5 år så blev min premiär uppskjuten till mitten av aug… har inte haft ett sånt uppehåll sen jag började för 15 år sedan. Känns konstigt och smått genant – men trots allt något som känns ok när man sitter i sitt nyrenoverade hus 150m från surfbar fjärd, och med värdens bästa son och fru. Sticker nu i veckan traditionsenligt till Vbg, och sen i nov blir det “bröllopsresa” till Egypten med lite brädsegling… med mina 31 år fyllda så har många år på mig att ta igen denna förlorade vår och sommar.
-
Förståelse är ett underskattat, förlösande fenomen. Härligt! vi trappar upp surfandet med stigande ålder på barnen, och i 8-9 årsåldern suger vi in dem i sporten så den växer-ett sätt att ta ansvar för återväxt om jag får säga själv.
-
Bra talat! Mogna surfare tycks försvinna med stigande ålder, konstigt då jag tycker vindsurfing verkar funka ganska långt upp i åren. Bra att ta ansvar för återväxt! / Ola
-
Hej
Tänkte berätta om min situation istället. Är 17år o går gymnasiet och bor i en liten håla kallad saltis med en liten fjärd vid namn baggen. Enda gången surfet är någorlunda bra är på nord, och det blåser starkt nordligt ca 5 ggr per år, Och om man hade körkort kunde man åka till vinden me inte!!Var ute på Björkvik en dag med min granne, det blåste ca 5-7 hemma men stiltje emmellanåt, västligt. Ute på björkvik var d 10-16 hela tiden. Självklart har jag inte så små grejor, körde på 130liter och 6,3, gissa om jag var överriggad!
Men är man fattig så är man…Behövde avreagera mig lite, jag borde va nöjd med dt jag får.
ha det bra alla “gubbar”/abbe
Ps. Ni får gärna plocka upp mig när ni drar till nåt bra ställe i sthlm för att surfa!
-
Känner igen det där, tror att -96 hittills varit enda året sen -81 (när jag lärde mig surfa) som jag inte hade en enda dag på vattnet. Det var den sommaren vår dotter föddes, och då fanns det mycket annat att tänka på…
Nu är hon äldre, vi har redan varit i Garda tre gånger, och även om jag inte varit i sjön ännu i år, så har vi en vecka på Bahia Feliz bokad i höst
Det är dock länge sen de långa somrarna under studeitiden, då jag bodde månader i sträck i surfbussen i Europa…
-
Som tur är har min fru förstått att jag blir på dåligt humör om jag inte får surfa. När hon släpper iväg mig så blir jag första kvällen trött men sedan mår jag desto bättre!
Emelies lillasyster på 12 år hängde med som barnvakt ute i Fiskebäck en gång, det gick fint även att hon inte skulle klara honom en hel dag, för jag var ju inne och kollade läget då och då. Funkar iofs sämre nu när skolan börjat igen.
/Niclas – än så länge utan hus, som tur är.
Logga in för att svara.