Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Varning för Search-03, dålig kvalite!

• Varning för Search-03, dålig kvalite!

Publicerad av christian på 9 maj, 2003 vid 22:28

Hej

Är det någon annan prylgalning som som likt mig inte kunnat hålla sig utan investerat i ett NP Search av årets modell och upptäckt att det delaminerar?

Den påklistrade duken som ligger som yttersta lager längs skothorn och akterlik släpper där den ligger an mot trådarna i X-plyn. Efter 3 riggningar ser mitt segel ut ungefär som om det är lika många år gammalt

Har sett ett inlägg om detta på Nielprydemaui.com. Han som äger seglet råds av Kevin att kontakta sin handlare.

Jag har idag (12 maj)reklamerat mitt Segel och vad upptäcker man?!!
    Det nya jag fick i utbyte ser precis lika uselt ut som det jag reklamerade, seglet är kartongnytt!
    Jag har reklamerat även detta och väntar på besked.

Observationer:
    Bubblor mellan K-ply och täckande förstärkningstape i underliket och området runt skothornet.
    Monofilmen har små veck i fältens akterkant som ser ut som om monofilmrutan varit “för stor” i förhållande till fönstret.
    Sammanfattningsvis är Search-03, vad avser byggkvalite, med god marginal det sämsta NP-segel jag sett på de senaste 5 åren

Mitt råd till alla som funderar på att köpa ett Search är att vänta och se vad som händer. Jag har en känsla av att NP har ett jätteproblem under uppsegling.

Om det finns någon som sitter på information om detta vore det extremt bra om ni ville höra av er här på konfen eller direkt till mig

MVH

/Christian

christiangidloef@hotmail.com

fjant svarade 21 år, 6 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • fjant

Medlem
    10 maj, 2003 vid 06:29

Reklamera som faan! Sånt får bara inte hända!!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Varning för Search-03, dålig kvalite!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.