-
Varning för Top 12 i Malmö!
Jag vill höja ett varningens finger för Top 12 i Malmö alternativt länk
Jag köpte nyligen ett par solglasögon över nätet från deras webbshop. På siten utlovades fri frakt om man betalade med kort samt 14 dagars öppet köp. Glasögonen kom och tyvärr var de inte riktigt som jag tänkt mig, varpå jag ringde upp och kollade vad som gällde med det öppna köpet. ”Inga problem, det är bara att skicka tillbaka så får du tillbaka dina pengar”, fick jag som svar.
När jag efter ett tag skulle få tillbaka mina pengar hade de dragit av 25% av varans pris. Eftersom jag inte blivit upplyst om detta varken i min telefonkontakt eller via webben blev jag ganska förvånad.
Som svar på varför de gjort detta fick jag ”Ingenting är gratis. Vi har folk som ska ha lön för att slå in paket, skriva adress etc. Dessutom vill vi ha betalt för frakten till dig”.
Jag kan ha viss förståelse att man vill ha tillbaka pengar för frakt, men då får man fan upplysa om detta i förhand. Att lägga på någon extra avgift för att man expierar en kund är bland det dummaste jag hört.
Jag kommer i alla fall aldrig mer att köpa något i denna affär. Bedöm själva hur ni tycker det verkar.
Rock on!
Logga in för att svara.