Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Varning! Skojare?

• rasmus_w

Medlem
    25 november, 2008 vid 12:29

En fransos som vill köpa dina grejor? Känns som han borde kunna hitta surfgrejor på närmare håll men annars ser jag inget uppenbart oseriöst. Anlita en ”Escrow service” om du verkligen vill säälja utomlands.

• nachoman

Medlem
    25 november, 2008 vid 12:55

Nu är ju inte det här riktigt samma sak, men men!
    Det är rätt så frekvent numer att man får ett utlandssamtal till sin mobil som bara läggs på. Ringer man därefter upp samma nummer dras en hutlös summa från mobilen. Sånt bedrägeri blir allt vanligare och vanligare. Kanske kan detta vara nåt liknande. Du kan ju alltid gardera dig genom att bara ha mailkontakt med personen.

• mahi

Medlem
    25 november, 2008 vid 13:01

UK tel nummer och fransk mailadress…

Brutolf;517927 wrote:
    Citerat det mail jag fick:

PL Venom 13m

Am highly interested in your surf, kindly pls e-mail me with the current condition and price you are willing to sell it, so we can proceed. i will await your further respond… 447024015860 call me on this number.
    Justansenphilip@yahoo.fr

Warm Regards…

http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=21256

Det fick jag i ett mail angående min annons. Det verkar lite skumt och tänkte höra om fler har fått liknande.

• dberg

Medlem
    25 november, 2008 vid 13:02

En sökning på telefonnumret med Google (normal sökning) gav ganska skrämmande resultat; personen ifråga har ett oräkneligt antal email-adresser och olika namn…

• tim-eriksson

Medlem
    25 november, 2008 vid 13:15

Fick också det mailet…

• stinger

Medlem
    25 november, 2008 vid 13:17

Om du inte har jättebråttom att bli av med grejerna är det väl bara att maila att du vill ha kontant betalning och att du inte skickar draken (?)

• jester

Medlem
    25 november, 2008 vid 13:49

Och vips, så lär junk-mailen droppa in…

• brutolf

Medlem
    25 november, 2008 vid 14:03

Jag tänker inte ta kontakt över huvudtaget. Var mest för att kolla om fler fått det och göra er andra uppmärksamma på det.

• davven

Medlem
    25 november, 2008 vid 14:59

En såndär nisse skulle nästan utsättas för
    http://sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6lhalning

Finns ju som sagt olika sätt och ragga pengar till julklapparna. :santa:

• bananen

Medlem
    25 november, 2008 vid 17:54

Kolla bara så ni inte får enorma teleräkningar m ni ringer det nummret…

• getwet

Medlem
    25 november, 2008 vid 17:57

@Rasmus_W 517930 wrote:

En fransos som vill köpa dina grejor? Känns som han borde kunna hitta surfgrejor på närmare håll men annars ser jag inget uppenbart oseriöst. Anlita en ”Escrow service” om du verkligen vill säälja utomlands.

Om vi för en stund glömmer bort det som antagligen är oseriöst i mailet som kommit så är jag ganska förvånad över att det inte är fler som hör av sig från utlandet. Min gode vän boende i Aachen säljer sina beggprylar på tyska auktionssiter för pengar som jag trodde var helt omöjligt. När jag visar honom våra begpriser i Sverige häpnar han…….Vi ligger långt under deras begpriser, iaf enligt honom och de priser han visat mig.

Ska banne mig prova och sälja via honom någongång för att se om det funkar.

• andypower

Medlem
    25 november, 2008 vid 19:47

Hi
    Har brått fått noen polske mailer som er intr i mine fenor.
    Svarte på en, så blir jeg vel spæmma som fan nå da.

Straks etter det første svaret, kom en ny interessent inn i mailboxen.
    Svarer ikke den med en gang.

N-12

• mahi

Medlem
    26 november, 2008 vid 09:18

Ring inte till dessa bovar! Har fått samma mail på min köpes annons…

fanatic falcon 90/89 köpes

Am highly interested in your surf, kindly pls e-mail me with the
    current condition and price you are willing to sell it, so we can
    proceed. i will await your further respond… 447024015860 call me on
    this number.
    Justansenphilip@yahoo.fr

Warm Regards…

Brutolf;517927 wrote:
    Citerat det mail jag fick:

PL Venom 13m

Am highly interested in your surf, kindly pls e-mail me with the current condition and price you are willing to sell it, so we can proceed. i will await your further respond… 447024015860 call me on this number.
    Justansenphilip@yahoo.fr

Warm Regards…

http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=21256

Det fick jag i ett mail angående min annons. Det verkar lite skumt och tänkte höra om fler har fått liknande.

• simpa

Medlem
    26 november, 2008 vid 11:26

Nu vet jag inte om den här ”fransmannen” har skickat dessa mejl manuellt. Men på steffo skrivs E-postadresserna ut i vanlig text d v s att de kan bli ett lätt byte för en spamrobot.

Steffo det vore bra om du kunde skriva ut våra E-postadresser med hjälp av GD istället så slipper vi onödiga spam-mejl.

• m-k

Medlem
    26 november, 2008 vid 19:46

Har oxå fått detta mail på en annons.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Varning! Skojare?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.