Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Varning, var försiktiga i Habo Ljung

• Varning, var försiktiga i Habo Ljung

Publicerad av klang på 6 november, 2006 vid 07:11

Hej,

!!! Undvik tricks närma land vid parkeringen vid Habo Ljung !!!

Under natten till söndagen så slet sig en av våra tävlingsbojar och draggen ligger kvar på bottnen. Vi sökte efter draggen men eftersom vattnet är väldigt grumligt just nu så är den extra svårfunnen. Jag är osäker på om draggen står rakt upp (ca: 40 cm), eller om den ligger på sidan. Även då det är en liten dragg så kan den stå rakt upp och är farlig att landar på. Vi kommer fortsätta att försöka hitta den så fort havet lugnar ner sig.

Jag har ritat in på bifogad karta var draggen kan finnas. Om ni råkar trampa på draggen eller dess kätting medans ni surfar är det väldigt sunt om ni tar den med er upp på land!

Robert Klang
    LBWS

klang svarade 18 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • bladh

Medlem
    12 november, 2006 vid 10:48

Är draggen borta än eller ligger den där o lurar fortfarande? :confused2:

• klang

Medlem
    13 november, 2006 vid 07:14

Den är kvar, vi (LBWS) har iallafall inte plockat upp den.Vi måste avvakta förhållanden som gör att vi kan se den…

/Klang

• wind-lover

Medlem
    13 november, 2006 vid 16:07

Jag försökte känna efter med fenan igår när jag surfade där, men jag märkte inget:tongue:

hmm jag försöker någon annan dag:tongue: :tongue:

• alex_

Medlem
    13 november, 2006 vid 16:13

Att plocka upp den ger free access till Klubbfesten? 😉 Linnea du får passa på! bara att tjaka loss ett cyklop på ICA-lomma!

• wind-lover

Medlem
    13 november, 2006 vid 16:41

Jaaaa, ni ska se att jag hittar den!!!!!
    jag ska köpa mig cyklopet på ica-lomma och ge mig ut och letar så snabbt jag kan….så…-ses på klubbfesten 😉

• klang

Medlem
    14 november, 2006 vid 07:30

Hahaha it’s a deal… om så jag ska behöva smuggla in dig i min ryggväska… 😀

/Klang

• alex_

Medlem
    14 november, 2006 vid 10:11

Jag vet NÅGON som ska bjucka på en lättbärs om hon lyckas 😉

• wind-lover

Medlem
    14 november, 2006 vid 10:24

mm… det ska hon allt ska ni se!!! 😉

• wind-lover

Medlem
    15 november, 2006 vid 07:57
    Klang wrote:
    Hahaha it’s a deal… om så jag ska behöva smuggla in dig i min ryggväska… 😀

/Klang

Det låter riktigt kanon:grin: 😀

• klang

Medlem
    12 december, 2006 vid 19:36

Så jag, då har vi plockat upp det lilla ankaret… nu kan ni speeda och vrål krasha inne vid stranden igen… utan att jag behöver svettas 😉

/Klang

• alexasu

Medlem
    12 december, 2006 vid 20:17

hur ni den? nån som pajjade fenan, för det har väl vatt rätt högt vatten den senaste tiden?

• klang

Medlem
    14 december, 2006 vid 08:16

@alexasu 354238 wrote:

hur ni den? nån som pajjade fenan, för det har väl vatt rätt högt vatten den senaste tiden?

Den stack upp ur vattnet, syntes från stranden!

/Klang

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Varning, var försiktiga i Habo Ljung

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.