Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Varrberg Torsdag
-
Varrberg Torsdag
Publicerad av tim-eriksson på 14 juli, 2009 vid 08:12Kommer Varberg att fungera på Torsdag?… Kör 98 liters freewave och 7.0 som störst..
Kommer ner från Uppsala för att stanna två veckor på västkusten men vet inte om vi ska åka på onsdag eller torsdag…
tim-eriksson svarade 15 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Till helgen ska det nog blåsa 10-15 som jag har förstått det enligt mina källor…..kör då 😉
-
Kan funka att segla, men stort blir det inte.
Helgen och framåt ser bättre ut, bra timing av dig!
http://www.klart.se/väder-varberg.html -
Mm, Helgen ser fin ut!
Som det ser ut just nu stannar jag hemma och åker ner på torsdag då? Hojta till här om det ändras under dagen :)!
-
Suck… Några fler expertråd? Har suttit och kollat vindprognos hela dagen och som jag tolkar det blir det ändå 8 ms, vilket blir kanom för 7.0 och freewave!
Jag har dock aldrig surfat i vbg (blåser ju aldrig när man är där) så jag vet inte…
-
Finns ju oändligt mkt bättre ställen för 7.0 o freeride än apelbay. Du har säkert ngt sådant i din närhet… Annars skulle jag satsa på ngt av spotsen i gbg-området.
/Christian -
Torkelstorp är väl en lagom utflykt, kolla http://www.gwc.se/ klicka på “Om GWC”
Ta med weed-fenan!
Men det är väl gött att bara hänga i Abay och ut och köra, det är ju typ öppet hav så det är ju inte platt…Niclas
-
sundsbusen;559169 wrote:Finns ju oändligt mkt bättre ställen för 7.0 o freeride än apelbay. Du har säkert ngt sådant i din närhet… Annars skulle jag satsa på ngt av spotsen i gbg-området.
/ChristianAldrig haft så roligt som att bränna runt med ett 7.1 i Varberg. Långa sega dyningar som det funkar perfekt att plana runt på. Sen är det ju skönt att ha det största seglet på viken när alla andra ligger på ett pärlband och sjunker igenom så fort de försöker göra antydan till sväng;).
-
Ja, vad säger du Tim? Onsdag eller Torsdag… Det verkar ju faktiskt bli vind ändå, och bra väder. Man kan ju dricka bärs om det inte blåser 🙂
Förresten så kan jag lika gärna åka torsdag, annars måste jag jäkta som fan med att tvätta båten och lägga i den ikväll. Your call dude.
-
Vi mellanlandar på roxen på vägen ner om det blåser !
Synd att vindmätaren gick sönder i dagarna :(…. Ni i linsurf som ser detta, skriv gärna på ert forum eller här om ni sticker ut och det är värt att åka ut. Kollar ert forum via mobilen på vägen ner !;)
Logga in för att svara.