Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vart åker alla suckers idaG?
-
Svar till:
Getskär bjöd på 5.3 Överriggat En av dom bästa dagarna sen urminnes tider så J..la göööt
idag släppte det satte duckjipparna igen å jipparna åt båda hållen
Kommer ha fet tränings värk imån det känner jag redan…[/ QUOTE ]
Bra jobbat Danne…. bara för att alla andra försökker glänsa måste väl jag med det. Satte 2 riktigt goa grubby 540 och nästan en åt ”fel” håll. Adde satte en massa vulcans på ”gamm”-brädan och är lite rädd att det inte skall gå lika bra på den nya som dimper ner i dagarna. Toka tränade popp och hopp och jag såg minsann nästan hela fenan (hade hon tagit rätt fena hade jag sett hela)
Gipparna börjar också ramla in åt båda hållen. Såg Emma hoppa med stora brädan och körde gärnet på lilla.
En trevlig kväll eftersom mössan och sockorna låg kvar i Fisken när vi kom tillbaka…. himla tur för mig!!
-
Haha, nu fattar jag äntligen varför du gormade om ”fenan” hela tiden. Trodde någons fena var av eller borta… Men det var saga som hoppade så den syntes
😀
/adde
-
Svar till:
Haha, nu fattar jag äntligen varför du gormade om ”fenan” hela tiden. Trodde någons fena var av eller borta… Men det var saga som hoppade så den syntes
😀
/adde
[/ QUOTE ]
Hmmm, det kostiga är att man känner sig som en groda med 10 kilos cementklumpar på fötterna när man försöker få upp brädan. Tror det är dags för en ren freestyle snart så jag inte har något mer att skylla på…
Byta fena kunde jag ju inte göra eftersom jag då skulle missat säkert 5 minuter surf!! Hade behövt dricka och fylla på med näringsreserver också, men man ville ju inte missa en sekund. Härlig kväll i solnedgången med fullt med både vind och folk. -
Svar till:
Spot-knott? (kippholmen)
eller vart drar alla..Sv vridande till V.. kasst!
[/ QUOTE ]
Drog så klart till Klittan! Grymt fina förhållanden, tyvärr hade ett hundratal tyskar oxå insett det. Och så var det inte lika bra att vi missade färjan hem från Fredrikshamn(som redan va pröjsad) efter shopingen i tyskland och fick köra via Stora Beltbron och Helsingborg till Varberg. Vart en resa på totalt 22tim och 110 mil bakom ratten! Va gör man inte för lite bra surf?!!
-
Missa tydligen ganska grovt igår.
Nu måste 109:an dimpa ner snart, börjar surna på leveranstiden.
Fick hem Oscars Ice och viper prylar till mig idag, de får la funka så länge. -
Tvärskogsudde var som sagt riktigt bra idag..
Började med 7.3 –> 5.7 –> 4.7.. Fantastiskt drag måste jag säga! Blev förvånad, jämn vind och glädje i 6 timmar..
Hoppas på helgen!!!
-
Svar till:
Vart en resa på totalt 22tim och 110 mil bakom ratten! Va gör man inte för lite bra surf?!!
[/ QUOTE ]
Moahahaaaa…… din galning.
-
Gött mos Danneman!!! Jävla pung att man ska behöva jobba sånna dagar!!
MEn så är det ju…
-
Men fanns det inte lyktor vid p-platsen på tvärskogsudde? Jag har för mig att det fanns för tio år sen. På vattnet behöver man inget ljus för att segla, det viktiga är att man har nåt som lyser i land så man har nån slags landmärke, annars hittar man inte tillbaka när det är dags att gå i land.
Sen är det bra att veta om det finns bojar och sjömärken och sånt i vattnet…
Udden saknar jag absolut, den är nog det bästa med Linköping. Man fick ju nöjet att rasta 3.5:an nästan varje år, här i Stockholm händer inte det.
Logga in för att svara.