Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vart åker man när det blåser Ostligt?
-
Vart åker man när det blåser Ostligt?
Publicerad av babilidoo på 31 mars, 2004 vid 18:40Ska någon till klagshamn eller höllviken på lördag? Eller vart sticker man?
frippe-s svarade 20 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Dra till Höllviken
Jag kommer nog vara där om min bräda blir klar,har lämnat in den på lagning../Philip
-
Om man menar allvar kör man ända till Borrby. Annars är Skateholm/Beddingestrand eller höllviken/ljunghusen bra.
Eller varför inte plattvatten på soptippen i Skanör vid nordostlig.
-
För närvarande är det extremt lågt vatten i Klagshamn / Höllviken. Därför rekommenderas vågsegling i Ljunghusen eller Abbekås vid ostlig. Borrby funkar bäst på NO men det finns ju bättre ställen då…
/Sirling
-
Lågt vattenstånd i klagis har man fått erfara, de ska alla veta, dock är det långt ifrån så lågt nu (iaf enl. tidningen) som det har varit tidigare. Funkar säkert finfint att köra lite längre ut mot mynningen…
/F -
klagshamn funkade finfint igår, fullt drag och utskotad med 4.4an (19m/s i vindbyarna, 13 m/s i medel)
inte lika högt vattenstånd som på sommaren, men ingen risk att sätta fenan i sanden… (så länge man inte kör formula!)
/P
-
Japp jag var där, tog inte med mig 4.2:an pga av ren dumhet och fick hålla 5.0:an istället, bra styrketräning fast noll kontroll…ska dit idag igen (med 4.2:an i högsta hugg!)…
/fralle
Logga in för att svara.