Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots vart är bäst efter nyår

• vart är bäst efter nyår

Publicerad av travis på 6 december, 2004 vid 11:54

Nån som vet vart man skall åka. Dominikanska lär vara bra, vart exakt i Dominikanska skall man åka? Nån som vet nåt om Kanarieöarna och Egypten – vindarna?? Har 12 o 15 kvm kite storlek

// Travis

miniberlin svarade 19 år, 10 månader sedan 8 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • patrikol

Medlem
    6 december, 2004 vid 12:10

Cabarete är dit du skall om du skall till Dominikanska.
    Vindarna i Egypten Hurghada

http://www.colonawatersports.com/weather.htm

• tuben

Medlem
    6 december, 2004 vid 12:17

Västra Australien är en hitt januari ut iallafall.

http://www.seabreeze.com.au/graphs/forecast.asp

Där kan du kolla prognosen. Har inte koll på hur det är nu. Men sesongen har varit jäkligt konstig.

• martent

Medlem
    10 december, 2004 vid 10:45

Fuerte är bra för kite och vind och vågsurf!
    Grancanaria är kass när det gäller kite men bra för våg/vindsurf.
    Tenneriffa vet jag inte!

Så fuerte är nog bäst på canarie öarna ska själv till fuerte.

• anonym-anvandare

Medlem
    10 december, 2004 vid 11:34

är Cancun bra?

• patrikol

Medlem
    10 december, 2004 vid 14:49

Sorry ingen aning. blush.gif

• luuddee

Medlem
    10 december, 2004 vid 16:24

när e det go vind i fuerte? mårten när ska du dit.. funderar lite på fuerte elelr egypten men vafan vinden e väll itne för bra i egypten??.. jan-mars??

• stebe

Medlem
    11 december, 2004 vid 02:44

Nu verkar det antligen ha kommit.. jag har kort 7/8dar nu… och varmt o skont ar det ocksa.
    WA ar grymt fran november till mars men man far rakna med o hosta upp 10000-15000 for biljetter tur o retur..

• luuddee

Medlem
    11 december, 2004 vid 11:23

va ju sämre vind i fuerte än i egypptia..

• tuben

Medlem
    12 december, 2004 vid 12:15

Svar till:

Nu verkar det antligen ha kommit.. jag har kort 7/8dar nu… och varmt o skont ar det ocksa.
    WA ar grymt fran november till mars men man far rakna med o hosta upp 10000-15000 for biljetter tur o retur..

[/ QUOTE ]

Håller brisen i sig så långt in på året stebe?

• stebe

Medlem
    12 december, 2004 vid 14:49

De sager att dec,jab,feb har basta brisen sedan ar mars o november skapligt bra sen kan brisen komma anda in i april. Sjalv var jag ute 15ggr i oktober i ar och nu i december gar det vara ute varje nastan.

• tuben

Medlem
    12 december, 2004 vid 17:47

jo jag var där sep, okt, nov. Fick köra en del men det var ju ganska mycket på stora storlekar. Vinden var inte alls lika pålitlig som den brukar vara fick jag höra.

Börjar det ordna upp sig nu då kan jag tänka mig. Vad kör du på för någon storlek mest.

• stebe

Medlem
    13 december, 2004 vid 00:45

Nu blir det mest nian men jag vager inte sa mycket. Vi har haft lite otur i ar da det varit den kallaste varen pa manga ar och sjobrisen har tyvarr varit darefter. Men nu har det antligen kommit pa riktigt bris varje dag och ofta runt 20knots

• anonym-anvandare

Medlem
    14 december, 2004 vid 17:24

kanarieoarna har vindperiod mars-september ungefar. januari ska du ej dit om du ej vill vagsurfa.

gran canaria ar ej for kite alls…60knots i pozo och vargas pa sommaren…

• anonym-anvandare

Medlem
    14 december, 2004 vid 17:26

ska man till fuerteventura ska man dit i maj-juni, ca 50(40-60) dagar med vind da.

• miniberlin

Medlem
    15 december, 2004 vid 05:28

jag var där för två år sedan då blåste det som fan hela tiden på det spot jag var på kommer dock inte ihåg vad det heter det var uppåt vi lanzerote jag var där över nyår 14 dar

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots vart är bäst efter nyår

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.