Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vart börjar man?

• Vart börjar man?

Publicerad av hillstrom på 27 september, 2006 vid 12:11

hej, jag har tänkt börja surfa och då kommer ju problemet som alltid när man skall börja med något nytt; Vad ska man köpa?

Skulle vara sjukt tacksam men all möjlig hjälp man kan få!
    Liksom hur mycket behöver man lägga?
    Vad är bra och vad är dålig för en nybörjare?
    mm mm…

Tack på förhand!

danneman svarade 18 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • dr-masse

Medlem
    27 september, 2006 vid 12:20

Välkommen! Skoj!

Börja med den eminenta tråden

http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=28891

Sen finns bland annat Göteborgs Windsurfing Club, gwc, och andra som gärna hjälper till. Dra ned till Fiskebäck och tjöta lite.

Surfa På!

• hillstrom

Medlem
    27 september, 2006 vid 13:07

Jo, ja läste den vilket gav en hel del, men tycker ändå mycket är totalt förvirrande 🙂

Vilket storlek på seglet bör man tex ha som nybörjare?
    Någon som vet någon annan bra sida med kompletta beg paket?

• calle_b

Medlem
    27 september, 2006 vid 13:23

Blocket.se är det bästa stället att bli total-blåst på, och så vitt jag vet är det här bästa stället. (KÖP%SÄLJ) Det är lite ”storebrors-feeling”, alla håller koll på alla och som om inte det skulle räcka aå har vi dessutom de tre musketörerna, förlåt, moderaterna, nej, förlåt igen, moderatorerna…

• danneman

Medlem
    27 september, 2006 vid 17:53

En väldigt bra början som jag kan rekomendera är att ta sig ut till Fiskebäck eller nått annat spot när det blåser.
    Var inte rädd att fråga vem som helst som ser ut att äga en bräda, så garanterar jag att du får svar!
    Annars är det ett perfekt tillfälle att åka ut till Göteborgs vindsurfing klubb på tisdag kvällar då det byggs för fullt i nya klubbstugan nere i Fiskebäck!
    Bli medlem så kan du låna prylar som passar dig perfekt , om jag inte minns fel!

Citerade Dr masse såg jag nu höhö!!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vart börjar man?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.