Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vart e alla vikingar?!
-
Vart e alla vikingar?!
Posted by frippe-s on 29 oktober, 2003 at 01:42ja man börjar ju undra, varit ute flera ggr de senaste veckorna, och de e inte många ute i de skånska vattnen numera…ta idag tex, var ju riktigt behagligt, inte alls kallt! så kryp fram ur edra gryt skånepågar å töser, man kan ju lätt köra i en månad till!
/fralle frosttrotsareanonym-anvandare replied 21 years, 2 months ago 12 Members · 16 Replies -
16 Replies
-
Jag kanske inte har sa mkt att tillaegga, men jag skulle aldrig ge mig ut i det klimatet. Bor i och for sig pa hawaii just nu, men aenda, man skall ju njuta….
-
Jobbar i veckorna, blir det vind i helgen sticker jag ut iallafall.
-
Igår vart det 6 GWC pers i, inga sura miner här! Vi skall köra länge till 😉
/Johan -
tror du man sticker ut av ngn annan anledning än för att man vill njuta å ha kul då? det finns liksom ingen som tvingar ut en, vad jag vet gör man det – tro d eller ej – av fri vilja, sen att surfsuget på sätt å vis tvingar en e ju en annan sak, kan dock förstå om man tappar förståelsen för detta på den bekymmersfria plats du befinner dig på din rackare!
/fralle -
Dogge igår 6 pers 5,3-5,7, fina böljer och go stämmning
Järnet helt enkelt! -
Knatte
Guest29 oktober, 2003 at 09:13Det finns ett tydligt samband mellan mycket jobb och ingen surf
Får hoppas att det kommer att blåsa någon helg framöver. -
I Norrköping (Getå) var jag och en till ute igår. FULLT tryck i 5.3 hela tiden. Tidvis kraftigt överriggad, men eftersom jag inte hade mindre segel med mig var det bara att fota nedhalet och slöra iväg. Konstigt var att det inte dök upp några fler surfers. Solen sken, man riggade i lä och det var väldigt varmt och trevligt. Vattnet börjar ju dock bli allt annat än varmt.
-
Var lite sugen igår…blåste bra och +8 i luften. Men issörja i vattnet 2 meter ut från stranden avskräckte mig
-
Tänk om det kunde vara helt tvärtom istället?
Jaha, idag säger prognosen att det blir jobb, då får jag åka till jobbet istället för att surfa idag alltså.
Vid jobbintensiva personer kan det låta så här, fy fasen nu har man vart på jobbet i tre dagar på raken. Igår jobbade jag två timmar isträck. Börjar bli rätt sliten nu, tror att jag måste skippa jobbet imorgon, för det var flera dagar sen man tog itu med surfet.
Fasen vilket liv det skulle vara, undantagsfallet är jobb alla andra fall – surf.
Måste befinna mig i nån sorts eftersäsongs-mycket-jobb psykos just nu?
-
Knatte
Guest29 oktober, 2003 at 13:09Det hade varit fint, med ett sådant jobb upplägg
-
Det slår aldrig fel!
Bra vind i veckorna, slutar ca 17-19 och hinner aldrig ut.
Ingen vind i helgen, all tid i världen!
Log in to reply.