Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Vart finns det perfekta plattvattensstället?

• mag

Medlem
    8 september, 2004 vid 13:40

Göra av med pengar är aldrig svårt! 😉
    Jag måste hinna beta av listan på vågor som jag ska ha seglat innan det är för sent pga ålder eller annat! Och listan är lång så det gäller att ligga i. cool.gif Nej men, jag har jobbat hela sommaren utan semester och haft lite utlandstraktamente så de pengarna ryker nu.

Bilder och historier från Mauritius lockar vekligen och det är en grym bonus att min sambo kan segla på samma ställe.

Alla jag känner som har varit där har gift sig tydligen och bott på all inclusive trista reservat. Men om man letar är det inte så dyrt som man kan tro. Och när vi kommer dit ska vi leta ännu billigare till nästa gång. Fast billigare resmål finns förstås.
    /Magnus

• bergelin

Medlem
    8 september, 2004 vid 13:50

Tjena igen.

Om det var Dahab du undrade om så är det alltid offshore och vågorna är max en 4-5 dm. Sen kan du som jag sade gå “utanför” den sandbank som avgränsar och åka utanför med avsevärt större vågor. Trycket i vinden är grym där man seglar, men närmare stranden kan det bli “hål” i vinden.

Man seglar ofta inte större än 5.0 vilket man gör OFTA. VI var nere på 2.5 en dag men var aldeles för överriggad. ;0)

Res till Sharm-el-Sheik, endast flygstol, ta en bulle till Dahab. 10 mil = max 200 spänn. Boende 10 kr/natt. Mat; FIN middag 30 spänn. Dra dit nu innan det blir exploaterat, de funderar nämligen på att bygga en flygplats där. HOPPAS EJ!

// Erik

ps. vill du veta mer, eribe452@student.liu.se .ds

• bergelin

Medlem
    8 september, 2004 vid 13:52

Skall även säga att jag inte vet någonting om MAuritius. KAn tänka mig att det är bättre eller minst lika bra. Så jag snackar inte “ner” det. Hade gärna åkt dit om min student-ekonomi sagt ja. ;o)

// Eirk

• mag

Medlem
    8 september, 2004 vid 19:39

Gör som jag, åk dit 12 år efter studenten! Om du inte har för mycket hus, bil och villa att det varken blir tid eller pengar kvar.
    /Magnus

• bergelin

Medlem
    8 september, 2004 vid 20:01

Hehe.. ja det får väl bli något sådant.. Är däremot på min check lista på saker jag måste göra innan det bär av till nangijala.

• ola_p

Medlem
    10 september, 2004 vid 08:35

Svar till:

Om det var Dahab du undrade om så är det alltid offshore och vågorna är max en 4-5 dm. Sen kan du som jag sade gå “utanför” den sandbank som avgränsar och åka utanför med avsevärt större vågor. Trycket i vinden är grym där man seglar, men närmare stranden kan det bli “hål” i vinden.

[/ QUOTE ]
    Alltså, vad jag menar är om det blir bra vågridning, brytande vågor och vilken storlek, är det bara öppet hav med dyning så kan det kvitta, då seglar jag hellre freestyle på riktigt tokplatt vatten…

• bergelin

Medlem
    10 september, 2004 vid 08:56

Som jag sade så är det totalt platt innanför sandbanken och utanför är det vågor.. inga bryt utan enbart 3 meters dyningar. Så det är ingen vågridning alls..

// Erik

• ola_p

Medlem
    10 september, 2004 vid 09:02

Ok, dyningar är ju bara jobbigt så det är alltså bara för plattvattnet man åker isf…

• bergelin

Medlem
    10 september, 2004 vid 16:28

mm.. det är nog så. Kolla in vad de skriver och bestäm själv:

http://www.planetwindsurf.com/destinations/dahab/dahab.htm

Skall du åka till ett billigt ställe så är detta ett mkt bra alternativ!

// Erik

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Vart finns det perfekta plattvattensstället?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.