Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Vart håller formula seglarna till i stockholm

Taggad: 

• Vart håller formula seglarna till i stockholm

Publicerad av anonym-anvandare på 18 april, 2005 vid 09:01

Jag har relativt nyligen införskaffat en äldre formula utrustning, har tidigare kört på frestyle grejer. Nu i söndags var det fina förhålanden. Jag bor söder om stan och begav mig till skälåker som är bra på NO. När jag kom dit finns inte en ända surfare där, däremot 20-30 kitare. Om man skulle villja ha lite sälskap av andra formula seglare vart skall man hålla till. Kanske var det Näsby park som lockade i söndags?
    Jocke

dr-masse svarade 19 år, 7 månader sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • swe223

Medlem
    18 april, 2005 vid 09:59

Hej!
    På Bolinder Strand (Görveln) norr sthlm finner du ofta SWE223,SWE876,SWE1 (Nicklas,Jona,Jimmy). Riktningar som funkar är s,sv,v,nv,n,. Ost funkar dåligt. Vi (nicklas,jona) seglade igår på nordost och det fungerar skapligt, dock ganska byigt.
    //Nicklas

• jesper_b

Medlem
    18 april, 2005 vid 10:07

På norra Baggensfjärden (Mjölkudden/Boo IF) hittar du med stor säkerhet Stefan Voxby (SWE-2) och ibland Johan Eksted (SWE-64) och kanske även mig, när min djädra fot blir bra (SWE-17). Dessutom brukar Jimmy inte vara svår att locka ut även här.

På syd brukar det dyka upp formulaseglare vid Björkviks brygga på Ingarö och jag har hört ryktas att de riktigt ambitiösa åker till Fituna när det brisar där.

(Jesper B).

• anonym-anvandare

Medlem
    18 april, 2005 vid 12:23

vid SO och NV så har du TWC/Erstaviken där det finns några formulaseglare.

• anonym-anvandare

Medlem
    18 april, 2005 vid 21:14

Vi var Fem st Formula nissar ute på stora värtan ( Täby Näsbypark i går och körde.
    Värtan fungra alldeles utmärkt så fort det är någon riktning med ost ( N-NO-O-SO-S).
    Under sommar finns det bojar utlagda.
    //Micke

• kalle_windy

Medlem
    21 april, 2005 vid 19:13

…Erstan..Erstaviken, där finns i alla fall 2 formula seglare wink.gif från Solsidan hållet.

• swe876

Medlem
    22 april, 2005 vid 06:59

Svar till:

Hej!
    På Bolinder Strand (Görveln) norr sthlm finner du ofta SWE223,SWE876,SWE1 (Nicklas,Jona,Jimmy). Riktningar som funkar är s,sv,v,nv,n,. Ost funkar dåligt. Vi (nicklas,jona) seglade igår på nordost och det fungerar skapligt, dock ganska byigt.
    //Nicklas

[/ QUOTE ]

heeeey, OST fungerar visst. Det är ren frånlandsvind från Bolinderstrand räknat men kommer man bara tillräckligt lång ut, cirka halva fjärden, så är vinden jämn och vattnet plattare än på någon annan riktning. På sydost har jag däremot aldrig hittat jämn vind. Kan det vara slalombackens fel?

/jona

• dr-masse

Medlem
    22 april, 2005 vid 07:59

På SO borde ni väl kunna traggla er ner mot Lövsta? SO brukar vara helt OK (ibland till å md klart bra) där.

• anonym-anvandare

Medlem
    22 april, 2005 vid 08:12

Tack för alla svar
    Jocke

• swe876

Medlem
    22 april, 2005 vid 08:16

Svar till:

På SO borde ni väl kunna traggla er ner mot Lövsta? SO brukar vara helt OK (ibland till å md klart bra) där.

[/ QUOTE ]

Eller så kan man sjösätta i Görväln och segla bort till Lövsta. Vid hård SO tar det inte så lång tid… grin.gif

• dr-masse

Medlem
    22 april, 2005 vid 08:26

Det var det jag menade, segla ner till Lövsta. Lite oklar där.

Herrejösses, inte skulle jag väl föreslå att ni skulle sjösätta i LÖVSTA? Det är väl obligatoriskt att kliva i vid Bolinder för er, ah!

Kryssa På!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Vart håller formula seglarna till i stockholm

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.