Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Vart hänger Östergötlandssurfarna??
-
Vart hänger Östergötlandssurfarna??
Publicerad av milkman på 30 maj, 2007 vid 10:42Till helgen ser det ju äntligen bra ut för en demo i Östergötland. Vart annonserar man det bäst?? Hänger alla från linköping, norrköping, nyköping osv här på steffo kanske??
gurra_g svarade 17 år, 5 månader sedan 9 Medlemmar · 25 Svar -
25 Svar
-
Linköping hänger väll rätt mycket här men Nyköping o Norrköping är svårar att få tag på bara nr som gäller där, ibland Kn o steffo men väldigt sällan..
Jag kommer vara hemma till helgen i Norrköping förresten kanske du kan ta med lite goa grejer till mig då? 😉
-
mm inte så mycket aktivitet här tycker jag :P….
hmm vart finns det bra vind då?. jag hitta inget =/
-
Nej, jag tycker inte heller det ser ut att bli någon jätte lock’n loll i helgen.. möjligtvis lördag som skulle kunna vara åkbart. Vad finns det för spots utanför nkpg, vid kusten?
-
Lärs;387153 wrote:Nej, jag tycker inte heller det ser ut att bli någon jätte lock’n loll i helgen.. möjligtvis lördag som skulle kunna vara åkbart. Vad finns det för spots utanför nkpg, vid kusten?
vet inte…är jhu nybörjare så har inte vart på så många ställen…finns några olika ställen i bråviken men om de är bra vet jag ej, sen neråt mot västervik finns det .
-
Finns en jätte bra spot i bråviken björnsnäs o-so längst in i bråviken “vasspot”…
Men om det är på lördag det hela ska hållas ser det bättre ut i nyköping, ser inte ut som att vinden kommer in i bråviken…. Windsurfingklubben i nyköping kanske kommer fungera… -
eller björnsnäs är kanske inte super bra om man är nybörjare man har man lite koll e de en najs spot… måste knalla igenom en fet vass innan man kommer ut i vattnet men väll ute e de fint…
-
haha.. Men jag har bestämt för mig att det kitas i området.. Fast vädret börjar ju redan göra mig besviken.
-
@Gurra_g 387167 wrote:
eller björnsnäs är kanske inte super bra om man är nybörjare man har man lite koll e de en najs spot… måste knalla igenom en fet vass innan man kommer ut i vattnet men väll ute e de fint…
Nejmen.., vilken otur för nybörjarna då 😉
-
Lärs;387180 wrote:Nejmen.., vilken otur för nybörjarna då 😉
aaa det tycker jag! 😉
-
björnsnäs e fint, jämnaste vinden vi i östgöta får, tar 20-30 sek sen är man igenom vassen ute i det fina vattnet… platt mellan småvågorna … e nice.
men de e inte så ofta de e ost-sydost…. -
ha ha!
ska blåsa fiint i morgon så jag tog ledigt 🙂
Smhi:
Fredag förmiddag
Nordost, 10-14 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 90%
Fredag eftermiddag
Nordost, 11-15 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 99%Lördag
Nordost, 9-13 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 13 m/s
Söndag
Nordost, 6-10 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 11 m/s
Windguru lovar 9m/s i morgon och 8 på lördag
Men det e ju i Västervik alltså!
Men rätt soft med McDonnalds vid surfet 😉
Vättern e inte i närheten:
1. VätternFredag förmiddag
Nordost, 4-8 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 15%
Fredag eftermiddag
Mellan nordost och ost, 6-10 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 30%hur e det med spots vid kusten i östergötland som passar i nord ost och ligger “nära”?
-
@walle 387405 wrote:
ha ha!
Men det e ju i Västervik alltså!Men rätt soft med McDonnalds vid surfet 😉
Mmmm, doonken 😉 Lördag i Västervik fungerar väl annars, om det nu inte finns några bra spots utanför Nkpg..?
-
Hur långt är det till västervik då?? Jag kan åka dit med, om det är bättre/kommer fler folk dit.
-
@Milkman 387431 wrote:
Hur långt är det till västervik då?? Jag kan åka dit med, om det är bättre/kommer fler folk dit.
En bit… :santa:
Logga in för att svara.