Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Vart hänger Östergötlandssurfarna??
-
Vilka vindar ska jag vänta på för att dema ordentligt för alla mellan Öland och Södertälje tycker ni då??
-
@Lasse62 387448 wrote:
Var är det bra på NO i Västervik?
/LA
Lysingsbadet, liten vik men lätt att åka ut i fjärden… funkar INTE under semestertider!!!
Hornsudde, bra riggningsytor öppet hav, stora ytor men med fina kobbar/hällar som det blir plattvatten bakom, bra spot! 🙂
Skeppsbrofjärden, hardcore om man vill, soft om man vill.
du surfar mitt i staden, nära till fik, pizza och burgare. finns gräsytor och bra riggninsytor i södra fjärden eller lite mera hardcore om man hoppar i från kajen(2-3meter).Utsidan av Gränsö, flera spots, liten sandstrand, gräsytor med öppet hav och även där små kobbar som det blir platvatten bakom..
Gamlebyviken, flera spots, en sandstrand 5km norr om Västervik C, funkar också fint att surfa mellan turistbyrån, McDonnalds och Preem macken…
Ja det finns flera…
-
@Milkman 387459 wrote:
Vilka vindar ska jag vänta på för att dema ordentligt för alla mellan Öland och Södertälje tycker ni då??
Sydtill Väst i Hallmare! mycket bättre för nybörjare än Varamon eftersom det blir platt och fint i viken + att det e grundare…
i rak Väst funkar Varamon men alltid tråkig jevla chop!
Finns andra bättre spots i Vättern!
-
SV och sol i varamon du vill vara där de flesta kitar.
Fetast klubben.
Vill själv prova en ozone någon gång.
-
Jag lägger ner och väntar på Sydvästen. Nästa tillfälle så kommer jag! 🙂
IFall någon är sugen så kör vi demodagen på Gålö, Skälåker i Stockholm istället..
-
Åkte förbi björnsnäs nyss såg riktigt bra ut där o-so 8-10ms… Men tror mer på att hålla demo i varamon på sydväst. I nyköping o norrköping är det ändå så få som kitar… med tur kanske du kan få 4-5 som är ute samma dag…
Logga in för att svara.