Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vart hänger Östergötlandssurfarna??

• walle

Medlem
    31 maj, 2007 vid 18:32

@Milkman 387431 wrote:

Hur långt är det till västervik då?? Jag kan åka dit med, om det är bättre/kommer fler folk dit.

tror det e 8mil söder om Norrköping, kör ju bara E22:an…

• lasse62

Medlem
    31 maj, 2007 vid 18:32

Var är det bra på NO i Västervik?

/LA

• biorno

Medlem
    31 maj, 2007 vid 18:39

@Milkman 387431 wrote:

Hur långt är det till västervik då?? Jag kan åka dit med, om det är bättre/kommer fler folk dit.

Det är ingen spot för nybörjare…

• milkman

Medlem
    31 maj, 2007 vid 19:08

Vilka vindar ska jag vänta på för att dema ordentligt för alla mellan Öland och Södertälje tycker ni då??

• walle

Medlem
    31 maj, 2007 vid 20:14

@Lasse62 387448 wrote:

Var är det bra på NO i Västervik?

/LA

Lysingsbadet, liten vik men lätt att åka ut i fjärden… funkar INTE under semestertider!!!

Hornsudde, bra riggningsytor öppet hav, stora ytor men med fina kobbar/hällar som det blir plattvatten bakom, bra spot! 🙂

Skeppsbrofjärden, hardcore om man vill, soft om man vill.
    du surfar mitt i staden, nära till fik, pizza och burgare. finns gräsytor och bra riggninsytor i södra fjärden eller lite mera hardcore om man hoppar i från kajen(2-3meter).

Utsidan av Gränsö, flera spots, liten sandstrand, gräsytor med öppet hav och även där små kobbar som det blir platvatten bakom..

Gamlebyviken, flera spots, en sandstrand 5km norr om Västervik C, funkar också fint att surfa mellan turistbyrån, McDonnalds och Preem macken…

Ja det finns flera…

• walle

Medlem
    31 maj, 2007 vid 20:18

@Milkman 387459 wrote:

Vilka vindar ska jag vänta på för att dema ordentligt för alla mellan Öland och Södertälje tycker ni då??

Sydtill Väst i Hallmare! mycket bättre för nybörjare än Varamon eftersom det blir platt och fint i viken + att det e grundare…

i rak Väst funkar Varamon men alltid tråkig jevla chop!

Finns andra bättre spots i Vättern!

• ollefax

Medlem
    1 juni, 2007 vid 11:08

SV och sol i varamon du vill vara där de flesta kitar.

Fetast klubben.

Vill själv prova en ozone någon gång.

• stebe

Medlem
    1 juni, 2007 vid 18:07

@walle 387477 wrote:

Sydtill Väst i Hallmare! mycket bättre för nybörjare än Varamon eftersom det blir platt och fint i viken + att det e grundare…

i rak Väst funkar Varamon men alltid tråkig jevla chop!

Finns andra bättre spots i Vättern!

Hallmare!! Is da shit 😉

• milkman

Medlem
    1 juni, 2007 vid 20:03

Jag lägger ner och väntar på Sydvästen. Nästa tillfälle så kommer jag! 🙂

IFall någon är sugen så kör vi demodagen på Gålö, Skälåker i Stockholm istället..

• gurra_g

Medlem
    2 juni, 2007 vid 13:06

Åkte förbi björnsnäs nyss såg riktigt bra ut där o-so 8-10ms… Men tror mer på att hålla demo i varamon på sydväst. I nyköping o norrköping är det ändå så få som kitar… med tur kanske du kan få 4-5 som är ute samma dag…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vart hänger Östergötlandssurfarna??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.