Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › vart hittar ni de billiga resorna till Cap Verde??
-
vart hittar ni de billiga resorna till Cap Verde??
Publicerad av hengo på 24 februari, 2011 vid 01:11Sitter å kollar nu inför maj, cheaptickets å superstart.. billigaste är typ 8000:- som att åka till Maui ju?!
Tips?! 🙂
hengo svarade 13 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
Kan inte tanka mig att detta flygbolaget ar sa dyrt http://tacv.de/ och om du hittar en billig resa till amsterdam kanske det gar att fa ihop ett battre pris.
-
Fritidsresor sista minuten. Kom Hem för 3 tim sedan. 1 v 3500 ospec sal. Hamnade “in da no stess town”
-
fekk, hittar fortfarand einga billiga resor. Fritisdresor flyger inte ens dit under maj.
…letar vidare -
Det ryktas att det inte blåser så mycket på “Kapis” under sommarmånaderna. Men om du fortfarande vill åka så kan du kolla in fritidsresors engelska syster som kanske flyger dit då, thomson fly, tror jag dom heter. likadant märke som tui och fritidsresor
-
Ett tips är annars att åka till Marocko. Där blåser det i maj och dessutom side on.
Jag kom till Agadir för 700 sek förra veckan. Flygstol med Ving.
Drar du sedan ner till Dackla, så har du dessutom plattvatten och i princip alltid vind!
Kolla med Stebe ang Dackla eller om det stavas Dachla (söder om Agadir)./Nicco
-
tack för tipsen, kollat Thomson Fly, från diverse engelska flygplatser. Verkar inte som att de flyger under den tiden heller.
Hade gärna åkt till agadir men kan inte flytta LFs photoshoot från cape verde så det förblir min destination. Dahkla ser nice ut, synd de flyttat wakestyleeventet som skulle vara där i slutet av maj till Frankrike istället. -
above_the_law;647854 wrote:Ett tips är annars att åka till Marocko. Där blåser det i maj och dessutom side on.
Jag kom till Agadir för 700 sek förra veckan. Flygstol med Ving.
Drar du sedan ner till Dackla, så har du dessutom plattvatten och i princip alltid vind!
Kolla med Stebe ang Dackla eller om det stavas Dachla (söder om Agadir)./Nicco
Nästa gång vi tar en öl på landvetter kanske vi ska dra till samma land :cool2:
-
eller har du något mer exakt datum för resa?
edit: dock bara flygstol tror jag
-
debkåusf;647878 wrote:Nästa gång vi tar en öl på landvetter kanske vi ska dra till samma land :cool2:
Lätt Magnus:-)!
Kändes lite dumt, men men… går ju inte att “smyga” ombord när det är fullt på ett plan ha ha… eller? -
hengo;647862 wrote:tack för tipsen, kollat Thomson Fly, från diverse engelska flygplatser. Verkar inte som att de flyger under den tiden heller.
Hade gärna åkt till agadir men kan inte flytta LFs photoshoot från cape verde så det förblir min destination. Dahkla ser nice ut, synd de flyttat wakestyleeventet som skulle vara där i slutet av maj till Frankrike istället.Aha, men vill LF ha dit dig så får dom väl betala biljetten Henning?!!
MEN fotosession på Cabo Verde med wakestyle-pro´s??? Eller har du äntligen hajjat att det är strapless wave som is da shit;-)? I s f vill jag bara gratulera och hoppas du kommer till Punta Preta illa kvickt innan vågorna blir mindre och mindre frekventa. Jag tänker fortfarande dagligen tillbaka på min senaste session där förra nyåret:
[ame=”http://www.vimeo.com/17323502″]A Day Less Ordinary at Ponta Preta on Vimeo[/ame]Jag var faktiskt på väg till Sal för drygt en vecka sedan, men var för långsam med sista minuten beställningen.
Inte för att jag blev ledsen för det, för Tagazouth levererade ju över förväntan och så billig biljett o s v… -
Hehee ser sweet ut!
Visst är de så men budgeten är tight i den glamorösa världen som teamåkare
Strapless vågquipping är sjukt kul ja, men föredrar variation och vanlig vågsurfing framför vågquipp oftast. Passar på å köra wakestyle typ nåt år till så länge kroppen vill 🙂
Logga in för att svara.