Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vart i göteborg imorrgon torsdag

  • hellgren

    Medlem
    28 juni, 2007 vid 15:25

    NU ÅKER JAG! men måste packa bussen o hej o hå.. Ses där om en timme eller så!

  • jeppo_f

    Medlem
    29 juni, 2007 vid 07:08

    @hellgren 393150 wrote:

    Tejpar nog 4.7 så länge.. Det håller säkert en liten stund.. Så får jag laga det sen istället.

    Av ren nyfikenhet, vad ska du ha för 4.7:an?

    Det ligger ute på köpåsälj för 1900, men det är väldigt diskuterbart. Det är knappt använt, jag har kanske riggat det 5 gånger, och nu står det bara och samlar damm.

    Jag kan ta med det ut nästa gång det blir läge för Björlanda så kan du kika på det i alla fall.

    /jeppo

  • jeppo_f

    Medlem
    29 juni, 2007 vid 07:16

    @Thoots 393182 wrote:

    Apropå segelval – Jag har 2 slalomsegel (5.8-6.8) till min gamla mistral energy 273 fortbräda, men skulle behöva ett mindre segel för dagar som denna. Förslag? Till salu? Funkar ett vågsegel tro? De är ju rätt mycket lättare att hantera när det brallar…

    Det är klart att ett vågsegel funkar, men om du bara åker rakt fram väldigt fort har du ju inte nytta av vågsegelsegenskaperna, alltså att det är lättmanövrerbart, lätt att “stänga av” osv. Iofs är det väl lättare att gippa med ett vågsegel än ett fullcambrat racingmonster, och det är definitivt lättare att rigga.

    Vad är det för andra segel du har?

    /jeppo

  • hellgren

    Medlem
    29 juni, 2007 vid 07:47

    Ta med det kan du ju alltid, men tanken är ju att jag ska lämna in mitt 4.7 för lagning så jag köper nog inget nytt..

    Fan va det blåste igår, du va inte där va Jeppo?

  • jeppo_f

    Medlem
    29 juni, 2007 vid 08:19

    Jodå, var nere i Lejjet och körde 4.7 hela kvällen. Det var riktigt bra! Det vred upp lite mot nord, så vinkeln blev helt ok.
    Känns i kroppen idag, det kostar på att loopträna 🙂

    Gött att få premiäråka med nya bussen också. Folkabuss is the shit!

    /jeppo

  • hakman

    Medlem
    29 juni, 2007 vid 09:07

    Jevlar va shitbay rockade igår! Först hela eftermiddan med största fanet och bästa fotografen (flickvännen) och sen sjukt överriggad kamikaze 4.7. Lätt en av de bästa dagarna i fbay i år.

  • hellgren

    Medlem
    29 juni, 2007 vid 09:12

    Men då var du ju inte DÄR (b-landa) 🙂
    Gött köpt buss nu? Ja det e f-n sjukt bra asså! Vet inte hur jag någonsin klarade mig utan..

    Hade jag slutat jobbet tidigare så hade jag med kört varberg.. Men men, nästa gång. Och snart är det semester!

    Finns det några typ 4.0 eller mindre segel som kan gå att kränga på en 430 mast? Palla att köpa en mast till!?! Men 4.7 kan visst bli lite maffigt ibland..

  • ola_p

    Medlem
    29 juni, 2007 vid 09:27

    Att rigga så små segel på 430 är bara dumt, bättre att lägga pengarna på rätt mast och ett segel mindre i så fall. Neråt 4.0 så är det ju 370 mast som gäller.

  • hellgren

    Medlem
    29 juni, 2007 vid 10:35

    jo… men man ska ju ha råd med seglet sen också.. Annars sitter man där med bara en mast.

  • rasmus_w

    Medlem
    29 juni, 2007 vid 11:41

    Visst men en 4.0 på 430-mast brukar i allmänhet bli okontrollerbart i samma ögonblick som vinden räcker till planing.

  • hellgren

    Medlem
    29 juni, 2007 vid 13:17

    det är så pass alltså? 🙁
    Fan…

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vart i göteborg imorrgon torsdag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.