Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vart i Stockholm vid västlig vind, idag fredag?
-
Vart i Stockholm vid västlig vind, idag fredag?
Publicerad av hillman på 27 maj, 2005 vid 08:44Finns det ngn stans i sthlm där västlig vind funkar bra, med tanke på dagens prognos?
Spotguiden, ytspanning.se verkar inte finnas kvar längre.gurra1978 svarade 19 år, 7 månader sedan 6 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
spotguiden kommer tebaks, webbhotellsstrul.
Väst, testa Rasta på Ekerö eller Fågelöudde. Rasta brukar vara bra på väst. “Kanalen” en bit ut från Görvälnsbadet är inte fel, kan bli fint där på V. Man kan ta sig ut på Björköfjärden (Mälaran) från södra sidan oxå.
Längre ut från stan, Torö?
Lycka till
-
Kom precis tillbaka från ett två timmars seglingspass vid fågelöudde. Ngt byigt då vinden ligger på väst-sydväst (ren väst optimal)…men jag hade för det mesta fullt drag med 5.7.
//Pelle -
erstaviken blir det för mig idag med tanke på att vinden kanske minskar mot kvällen. Funkar sådär på väst, om det e lite NV så blir det bättre men det är rätt blåsigt här just nu. drar om en halvtimme. imorgon borde det bli bris, ska bli rätt varmt tydligen-hoppas på fituna.
-
Jag har precis varit på Breviksbadet i Åkersberga. Det funkar på västlig vind. Det var tydligen asbra på morgonen. Jag kom dit vid 11 och körde 2 h med 5,7. Helt ok för att vara inomskärs.
Logga in för att svara.