Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Vart isfritt Halland 4 & 5 Feb
-
snoken, Rydstrom eller någon annan som har en plats över ut till kite imorgon från centrala Halmstad, Mickedala (min bil har körförbud ;), hah)?
I sådant fall åker jag gärna med, dra ett mess eller slå en pling på 0703920935, kan vara redo hur tidigt som helst.Mvh,
Andreas
Wuopio -
Min bil är “ur funktion” just nu, tyvärr, vi är nog full bil ut imorgon
-
Rydstrom;645994 wrote:då var det inte bara sandhamn som sög
Nej, prognosen formligen “dog”… Jag har lite strul med generatorrem och servostyrningspump-drivremmen, så jag rekade Onsalahalvöns sydligaste udde (utan surf) och sedan körde jag Bua Fyr. Funkade med Hadlow 11 kvm och minsta vågisen mellan 14-15 men sedan fick jag ta min feta Pukas SR 6.0 till ca kl 16 innan det dog helt.
Var kör ni i morgon?
Jag drar nog iväg rätt tidigt, men vet inte om jag ska vågsurfa eller kita… Om Åsa funkar kanske det blir Vågsurf vid Åsa Sälö först och sedan kite från lunch neråt Halmstadtrakten.
OBS!Någon som vill köra lite vågor med kiten vid Åsa yttre i morgon så är jag på?!! -
Nicco: Jag förstår att det blir en omväg om du kommer norrifrån och ska ut mot Vilshärad eller Sandhamn men om du tar vägen via Halmstad city åker jag jäkligt gärna med på en eftermiddagskite.
Mvh,
Andreas Wuopio
0703920935 -
Lima -Ko Andreas Jag kan plocka dig på vägen till Vilshärad imorgon ,vet ej när jag drar riktigt beror på prognosen imorgon bitti, och familj. Ser ut att vara sydväst på förmiddan som övergår i väst, och att de e större på eftermiddan.
Höres imorgon Anders
-
Riktigt bra 1-1,5 timme vid Vilshärad, den tidigaste premiären jag haft, jäkligt kul, fina vågor.
Surferlove/aloha till snoken (Anders) som plockade mig på vägen ut, kommer bli en grym vår om det fortsätter så här. -
Blev en trevlig premiär på vatten igår i Vilshärad, aningen kallt men kul. Kändes som att isen packade ihop sig ännu mer ju längre tiden gick. Vart nästan omöjligt att ta sig ut genom isen de sista.
Det togs lite bilder, nån som vet om de finns upplagda nånstans ?
-
Så länge man höll sig ovanpå vattnet tyckte jag det var lugnt, min sista sväng gjorde jag dock ett magplask rakt in i en våg, det var mindre varmt =).
Jaså, så det packade ihop ännu mer, när vi gick ut var det helt isfritt närmast parkeringen och en bit bort. Det verkar ju bli kallare i sluten av nästa vecka så förhoppnings har det hunnit smälta undan innan dess.
Logga in för att svara.