Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vart kom all vind i Sthlm ifrån idag?

• Vart kom all vind i Sthlm ifrån idag?

Publicerad av maca på 26 maj, 2003 vid 20:19

Det blåste bra mycket stundtals på Görveln i eftermiddags.
    Seglade 6.3 och var ett tag rejält överriggad, trots supermycket nedhal. Som vanligt var det byigt, ena stunden planade man inte alls, sen kom det några riktiga körare i 10-15 min osv. Allt som allt var det helt ok, då byarna höll i ganska länge.

Riktigt gött att ha stillat värsta abstinensen, särskilt som man inte ens räknat med köra idag.

En kall pilsner på detta, så sover iallafall jag gott ikväll!
    /André

calle_b svarade 21 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • sunkan_

Medlem
    26 maj, 2003 vid 20:31

Bra fråga… jag undrade detsamma..

Vågade inte chansa på att åka till Görveln då det var så jäkla byigt här i Sollentuna

• maca

Medlem
    26 maj, 2003 vid 20:38

Sorry….det hade varit värt resan!!
    Blåser fortfarande på rätt duktigt ute på fjärden ser jag.
    /André

• calle_b

Medlem
    26 maj, 2003 vid 21:20

Fantastiskt!!!

Kan bara stå som ett levande frågetecken!

Underbart! Fick en helt oväntad kväll med bra klös i 5.8:an en stund!

Imorrn utlovas sjöbris, är det någon som vet nåt om denna?
    Hört att Fituna kan bli bra när de e sjöbris! Vägbeskrivning skulle inte sitta fel, är det någon som har det?? smirk.gif

Ses där imörrn kanske!

Ha d gott

• voodoo

Medlem
    27 maj, 2003 vid 07:05

vart kom ALL vind i Västerås ifrån?
    Här seglade jag med bra drag i 5.0:an och klart bästa dagen hittills i år wink.gif
    Bilder kommer på hemsidan under dagen (eller ikväll om det blir vind i dag också smile.gif

• surferic

Medlem
    27 maj, 2003 vid 07:25

Samma sak i Gävle, överriggad 5,8 i Shitty point…

• voodoo

Medlem
    27 maj, 2003 vid 07:41

Hemsidan är nu uppdaterad med några bilder från gårdagen wink.gif

• swe223

Medlem
    27 maj, 2003 vid 07:57

Kan bara instämma. Gårdags kvällen var grym! Vinden dippade ett tag vid 19 tiden och jag trodde det var färdigt för kvällen, men ack så fel man kan ha, en halv timme senare ökade vinden igen. Vi 21.20 tog krafterna slut och jag gav upp för dagen.
    //Nicke smile.gif

• maca

Medlem
    27 maj, 2003 vid 11:49

Tjena,
    Det var väl vid 19.30-tiden jag gav upp vid Kallhällsbadet tror jag, trodde verkligen vinden var slut för dagen, men ack så fel jag hade. Såg från min balkong att det var rejält tryck ute på Görveln när jag kom hem. Åhja…..var ganska mör i kroppen vid det laget ändå…..hungrig likaså!!!

/André

• voodoo

Medlem
    27 maj, 2003 vid 20:30

var det fler än vi som fick ett par timmars segling med 5.0 idag också?

• calle_b

Medlem
    28 maj, 2003 vid 18:35

japp. Iaf 5.2:an i högsta hugg! Stundtals mycket bra tryck! Sjöbrisen e fina grejer smirk.gif

Nu e jag helt slut, surfat hårt i 2 dar och skottat upp 400-500 kilo sand…..

crazy.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vart kom all vind i Sthlm ifrån idag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.