Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Vart över Jul?
-
Vart över Jul?
Publicerad av henkish på 12 oktober, 2010 vid 22:20Är barnfri detta året-vill ta med med min tjej o kita någonstans i världen i ca 12 dagar.
Vart ska man ta vägen??
Vill att det ska vara något för tjejen med om hon tröttnar på att räkna mina looppar.
Och tryggt o säkert o allt det där..slet av hälsenan i slutet av april-kan inte göra tåhävning på ena benet än, men hoppas det håller för kiting med boots-någon som har koll på den biten?
Mvh Henkish!
henkish svarade 14 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Funderar på el gouna, var nåt hotell vid en lagun-spelar det någon roll vart i el Gouna man bor?
Är det vindsäkert över jul?
Mvh Henkish
-
hallå igen-om man nu vill att det ska avar vindsäkert över jul?
Är det en chanstagning med egpten?-kollat runt lite, verkar vara mövenpick som e bäst i El Gouna med ca 60% chans till vind.
Vart i Världen e bättre??
SKa snart boka så nu får ni vakna vänner!?
-
Var i El Gouna för några somrar sedan, antingen bor du på Mövenpick och har då stranden med kiting rakt nedanför hotellet. Bor du på något annat hotell är det skitsamma vilket, ur logistik hänseende för du måste åka med shuttle till Maangrovve beach där alla andra som inte bor på Mövenpick håller till och så även de flesta skolorna. 2-10 mintuter med shuttle och finns solstolar där för damen så helt ok.
Vinden är jag osäker på i Nov-Dec, kan säkert någon annan svara bättre på.Lite i samma situation själv, med icke kitande dam som uppskattar strand och värme. Så vi drar till Mexico veckan innan och över Jul. Drar till Holbox ligger på norra sidan av Yucatan halvön, ska få lite mera vind än de kända ställena som Cancun, Playa d C etc. Vind förväntningarna är moderat ställda men där finns en del annat att se och göra och lite varmare klimat än Egypten i December. Gjorde det enkelt och bokade flyg och hotell med Fritte, då vi var sent ute hade alla reguljärflyg redan dragit iväg en del i pris.
-
cedd;635519 wrote:Lite i samma situation själv, med icke kitande dam som uppskattar strand och värme. Så vi drar till Mexico veckan innan och över Jul. Drar till Holbox ligger på norra sidan av Yucatan halvön, ska få lite mera vind än de kända ställena som Cancun, Playa d C etc. Vind förväntningarna är moderat ställda men där finns en del annat att se och göra och lite varmare klimat än Egypten i December. Gjorde det enkelt och bokade flyg och hotell med Fritte, då vi var sent ute hade alla reguljärflyg redan dragit iväg en del i pris.
Av ren nyfikenhet.. vad kostade er resa?
Själv är jag i El Gouna v51,v52 🙂
-
sitter o kollar-Mövenpick med helpension ca 30 loppor, dock tittar jag på ett annat hotell med helpension som verkar ligga lite norrut vid marinan som går loss på 20, men då måste man ant ta taxi eller dylikt kanske. det heter Three corners ocean wiew.
2 personers charter då..Någon som känner till det kanske..?
Eller ska man sikta in sig på en annan del av världen?
Känner att man vill ju gärna ha vind liksom..
-
nordqvist;635530 wrote:Av ren nyfikenhet.. vad kostade er resa?
Själv är jag i El Gouna v51,v52 🙂
Har för mig vi pyntar 25 000 SEK för 2 personer, flyg, transfer, boende direkt vid stranden, och frukost, ok inte finaste hotellet. Resonemanget var egentligen att boka reguljärt och fixa boende på plats och åka runt lite, men högsäsongen dödade den ideén relativt snabbt.
Men om man bortser från de 3 veckorna kring Jul och Nyår, så hittade jag reguljär biljetter för 7000 SEK/skaft och sjyssta hotell dubbelrum för 700 SEK/natten. Summa summarum så verkar svininfluensan haft sin påverkan på priserna i Mexico. -
Henkish;635532 wrote:sitter o kollar-Mövenpick med helpension ca 30 loppor, dock tittar jag på ett annat hotell med helpension som verkar ligga lite norrut vid marinan som går loss på 20, men då måste man ant ta taxi eller dylikt kanske. det heter Three corners ocean wiew.
2 personers charter då..Någon som känner till det kanske..?
Eller ska man sikta in sig på en annan del av världen?
Känner att man vill ju gärna ha vind liksom..
Har själv kollat lite på det Three corners. Det ligger ju ganska nära Maangrovve beach. Ett plus är att barn inte är tillåtna på hotellet.
Mövenpick är ju satans dyrt tyvärr, verkar nice annars.
Logga in för att svara.