Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vart på jorden blåser det bäst i oktober?

• matsb

Medlem
    20 september, 2005 vid 15:05

Hitta lite gamla bilder på nätet,,,, grin.gif
    80 – tals bilder

Lite väder data:

Oktober medeltemp 15 grader….

Verkar vara en toppen plats, den verkar inte heller ha allt för långa avstånd mellan stränderna, verkar vara ett grymt ställe.. grin.gif

Hit vill jag fara…grin.gif

mats

• ozman

Medlem
    20 september, 2005 vid 17:03

Geraldton, WA? Jag tror att det är bra från och med october, men det kanske är lite senare på året. Det är varmt där i alla fall! cool.gif

• footloose

Medlem
    20 september, 2005 vid 19:34

Svar till:

Geraldton, WA? Jag tror att det är bra från och med october, men det kanske är lite senare på året. Det är varmt där i alla fall! cool.gif

[/ QUOTE ]

Bäst från november./

• basse

Medlem
    21 september, 2005 vid 06:56

Vilket jivla face det är på den bilden Andy. Hade varit kul med en tripp.

Lättast är nog helt klart att flyga och sedan hyra bil. Båtarna går bara en gång om dagen till Tiree från Oban fram till den 22:e okt. Kolla här http://www.calmac.co.uk/summer-coll-tiree-timetable.html .
    Sedan kan man flyga ut till Tiree också och det kostar 27£ eller 42£ från Glasgow, men det var visst enkel och utan skatt och avgifter såg jag nu. Kanske det bästa allternativet ändå med tanke på att man får köra till Oban och sedan pejja färjan också. Färjan var faaaan så dyr. 12.6£ per person + 74£ för en bil. Ho ho ho…. det blir ju för tusan nästan 1800 spänn ENKEL. Bil måste man nog ha på ön iaf. Priserna på båten tror jag bara är i pund, har inte koll på om det är € istället.

Även om man skulle ha otur och inte få någon vind så kan man ju alltid dricka en jivla massa god Whiskey och det är ju inte helt fel det heller

• endy

Medlem
    21 september, 2005 vid 07:43

Jag satt i sommras på jobbet när det var lite stiltje och kollade upp all info om tiree.
    Färjan kan man glömma blir för dyrt och omständigt.
    Flyget från Glasgow till Tiree med BA ligger på ca 27-42 pund plus skatter, man får räkna med dryga tusingen tur och retur, ungefär vad Ryan vill ha till glasgow från gbg t&r, summa summarum 2000 för flyg tur och retur på en höft, det kan man ju leva med!
    Boende ligger på 150 pund veckan för 2-4 personer ungefär och bil ligger väl på samma.
    Ifall ni är sugna så är jag lätt på!!! Har dock dåligt med andra medresenärer tyvärr frown.gif

• adde

Medlem
    21 september, 2005 vid 07:46

Är du säker på att flyget från Glasgow till Tiree går från Prestwick (dit Ryan flyger) och inte från Glasgow Airport?

/adde

• endy

Medlem
    21 september, 2005 vid 07:56

Nope, det var inte samma.
    Men jag vet inte hur man ska lösa det lättast, BA flyger enbart från Sthlm i Sverige
    Tiderna är svåra att passa in så en natt i Glasgow kanske är ett alternativ?

• basse

Medlem
    21 september, 2005 vid 08:23

Svar till:

Är du säker på att flyget från Glasgow till Tiree går från Prestwick (dit Ryan flyger) och inte från Glasgow Airport?

/adde

[/ QUOTE ]

Taxi eller buss borde itne vara några problem där.

• adde

Medlem
    21 september, 2005 vid 08:27

Nja, släpa på ett antal utrustningar från Prestwick till Glasgow airport (evt. via city!) är nog inte helt problemfritt. Flygbussarna är nog uteslutet och taxi med takräcke?? Kanske om man har en liten, typ 214cm lång, bräda i en fiffig boardbag med hjul laugh.gif laugh.gif

/adde

• canoya

Medlem
    21 september, 2005 vid 11:25

Hyr en minibuss en dag.

• basse

Medlem
    21 september, 2005 vid 11:45

Ja eller ett par timmar. Bra idé.

• endy

Medlem
    21 september, 2005 vid 11:54

Det är 36 miles från prestwick till glasgow int, alltså dryga 6 mil, tar 40 min att köra enligt msn.com
    Ska vi ta och styra upp det här ordentligt eller laugh.gif

_MG_1559.jpg

_002.jpg

_H0U2745.jpg

• basse

Medlem
    21 september, 2005 vid 13:18

Ja det är väl i princip bara att skita i Klitten resten av året, kanske blir 2 gånger max, och åka dit istället. Frågan är bara om det inte är värt mera att åka till Klitten 2 gånger då man vet att det blåser!?

• the_novice

Medlem
    21 september, 2005 vid 18:14

Jag har kollat lite på “egen bil” alternativet…
    Det är ca 35 mil från Newcastle till Oban där färjorna går, tar fyra timmar till Tiree. Dem verkar inte gå särskilt ofta (en per dag kl 9 am, http://www.calmac.co.uk ) och kostar £148 för en vanlig bil plus £25 per person. Resan kommer då att ta ganska lång tid. En övernattning på båten från Gbg och sedan en till i närheten av Oban och man är framme vid lunch tid… tongue.gif

Stannar man länge så blir det nog billigare än flyget men för en kort resa är det nog mest slöseri med tid.

Tiree verkar funka på de flesta vinriktningarna så bara det blåser så blir det nog bra surf. Finns lite info i senaste numret av windsurf som har spotguide över skotland. Är man whisky intresserad så är kanske Islay ett bra ställe också med destillerier från Lagavulin och Laphroaig mfl…

• _alexander

Medlem
    21 september, 2005 vid 18:32

dåligt med medresenärer?
    verkar va ett grymt ställe asså
    jag ska ba inskaffa mig 4,0 sen kan du räkna med mig om du ska dit i mån omplats förstås.
    plus att sponsoravtal är inte långt bort nu laugh.gif

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vart på jorden blåser det bäst i oktober?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.