Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Resmål & Spots › vart ska jag åka? dec-januari…
-
vart ska jag åka? dec-januari…
Publicerad av curry på 2 september, 2005 vid 14:50okej,
tänkte dra t yp runt 15 dec och komma tebax en månad senare…jag är ute efter incredible valueså, vart ska man åka?? tänkte typ cabarete..men det verkar va fattigt med vind. WA är väl fett då men d e fan dyrt har jag hört..
kom med förslag.
honk svarade 19 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Ja WA är grymt men lite dyrt.(är det gibby som tipsat?)
Ja vill mä åka då… är det bara södra halvklotet som bjuder på riktigt pålitlig vind den tiden?????
Funkar thailand då eller är det byigt???
• Northeast monsoon season (November to March). This is the mild period of the year and cooler temperatures are experienced in December and January. The wind comes from the North East. Winds vary from 8 up to 20 knots and blow for the majority of the season. The East coast is best for kiteboarding over this period. At the start of the Season wind will start from the northeast and eventually swing around east then to the southeast.
-
njaae, han berättade om placet och det verkade ju tzykt fett.
verkar precis som du säger, vara det södra halvklotet som gäller på vintern, typ WA eller sydafrika..hitta billigt flyg bara så e jag på!
Men thailand kan ju vara ett billigare alternativ som funkar, typ koh samui eller vad det heter.
-
Sydafrika är nog ingen dum ide. Det skall väl vara billigt och leva där. Sen går det säkert få tag på en biljett under 10. Lite kallt i vattnet har jag hört men det kan man nog stå ut med. Enligt windguruns arkiv så ser iaf vinden och vädret prima ut den perioden.
-
lutar ju åt sydafrika alltså…
men kolla in det här stället!! costa rica, lake arsenal…
-
Faan vicket mystiskt ställe.. exotiskt o en jävla massa vind..
Det finns nog många schysst ställen i sydamerika som funkar bra de månaderna.
-
KLM säljer rätt billiga biljetter till Cape Town nu. Deras “Dream Sale” pågår fram till 9:e september.
Priser från 4500 + flygskatt (~6100sek)/johan
-
Ingen av er som är sugen på att åka tidigare än i mitten av december.. blir av med min lägenhet sista oktober och vill helst brassa iväg redan i november… vart som helst där det finns vind
Logga in för att svara.