Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vart ska jag surfa i Stockholm??
-
Vart ska jag surfa i Stockholm??
Posted by anonym-anvandare on 4 december, 2000 at 23:48Om en dryg månad flyttar jag för att olugga i Stockholm, lämnar de härliga vikarna i Göteborg bakom mig alltså!! Men min fråga är alltså: Vart håller man till i Stockholm, vart bör man leta lägenhet fö att slippa resa flera mil men kanske ändå inte bo för långt ifrån stan? Finns det kanske möjligheter att skaffa nån bod till grejorna?
Frågorna är allltså många och jag vore verkligen tacksam för utförliga svar! Tackar på förhand!
//Marcus Ljung S-104
anonym-anvandare replied 24 years ago 4 Members · 12 Replies -
12 Replies
-
Hmm ?
Låter dumt att byta från Gbg till sthlm .
Tänk över ditt beslut en gång till… -
Kolla på tidigare inlägg på konfen, diskuterades olika surfställen i sthlm under sommaren.
-
Pat “bollen” bor i stockholm nu. Snacka med honom vetja!
-
Från Torö till Väddö, det finns massor med bra ställen runt om i roslagen.
Det ända problemet är att man måste åka omkring och leta vind, så bil är ett måste. Tex. Stockholm-Torö ca: 8 mil, men det kan det vara värt.
Kontakta Lidingö vindsurfingklubb angående brädförvaring, det är nog det mest centrala med hyfsade seglingförhållanden.
Har du ingen lägenhet ännu så bör du nog börja leta. -
Det finns ett ställe som heter dream beach fem minuter från plattan. Där rullar det in sjyssta lines med vanligtvis 4 meters vågor. På stranden vaktar toplessbrudar dina grejer och på vintern är viken tempererad…det blåser alltid 4,7, så glöm racegrejorna.
jay “jaws” g -
Eftersom du får otroligt många fina tips här med allt från att stanna i Götet, segla på en hittills oupptäckt med grym spot vid Sergels Torg till att flyga till Halmstad varje gång det friskar i tänkte jag bidra med en liten länk som har en bra surfkarta över Stockholm (å lite info):
Även http://www.skidsport.nu har en bra karta.
Fast om du lyckas hitta en lägenhet så skall du nog se att det ordnar sig med surfet… 😉
Lycka till!
-
Roslagens Brädseglare har en otroligt fin klubbstuga med ett absolut toppläge i direkt samband med ytterskärgård ca 50-60 min fr Roslagstull! Intresserad kan t ex maila mig, dvs Stefan V ebh@telia.com
-
Hela november var det grymt bra segling i kapellskär, med hårda syd-sydostliga vindar. bland dom bästa segel dagarna på hela året!
Fortfarande hyfsat varmt i vattnet!!!, blir det vind till helgen så är det nog folk där.
Häls F.Boman -
Ballefjäder?? snacka om bondläpp …ja, ja du är välkommen ändå!
//F.Boman
Log in to reply.