-
Vart ska man börja?
Hej!
Har surfat några sommrar på pappas gamla bräda (rundbottnad sak från 70/80-talet). Har inte surfat så intensivt men nu börjar intresset ta fart ordentligt. Börjar kännas som om det skulle vara roligt att testa sig på en något nyare bräda då utvecklingen gått framåt osv.Har dock stora problem att förstå mig på vad som vore lämplig utrsutning för mig
.
Jag väger väl kanske 65-70 kg och måste väl kalla mig nybörjare men har ganska god balans på brädan.
Kommer att segla utan för Umeå vi har väl inte direkt några gigantiska vågor här.Har läst runt en hel del på forumet och många nybörjare rekommenderas 130 liters brädor.
Vad utöver detta kan ni rekommendera? Storlek på segel osv?Borde det inte gå att samanställa någon slags nybörjar guide vad gäller utrustning med några riktlinjer osv? Har sett frågan komma upp ett par gånger på forumet men vad man kan läsa utifrån dessa trådar så är det svårt att fastslå något generellt som kan användas när man själv ska köpa bräda.
(Ni får hojta till om det nu är så att jag missat något, har kollat igenom forumet rätt noga men kan nog ha missat en hel del bra trådar på ämnet då det kan vara luriga rubriker.)
Logga in för att svara.