Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vart ska stoppet sitta för 5:e-linan?

• Vart ska stoppet sitta för 5:e-linan?

Publicerad av martin på 18 maj, 2006 vid 17:08

Jag håller på att fixa till en ny bom med ett system för en 5:e lina. Ungefär hur långt upp på femtelinan ska stopp-bollen sitta? Jag vet att man måste fintrimma för varje drake, men är det typ en meter upp eller fem?

Bommen ska användas till en 10:a och en 14. Båda 2006 års modell.

walle svarade 18 år, 10 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • walle

Medlem
    18 maj, 2006 vid 17:24
    Martin wrote:
    Jag håller på att fixa till en ny bom med ett system för en 5:e lina. Ungefär hur långt upp på femtelinan ska stopp-bollen sitta? Jag vet att man måste fintrimma för varje drake, men är det typ en meter upp eller fem?

Bommen ska användas till en 10:a och en 14. Båda 2006 års modell.

var i från räknar du?

..ska 5:e linan gå ända ner till chickenloopen eller bara till depowerstrappen?

Kommer du ”hem” till småland nått i sommar?

• martin

Medlem
    18 maj, 2006 vid 17:44

Jag hade tänkt dra den ner till chickenloopen för att ha den som alternativ säkerhetsleach (har en standard Naish-lösning med leash i ena depowerlinan nu). Jag vet inte riktigt vart jag mäter ifrån. Från bommen kan vi väl säga för att det ska vara enkelt.

Jag ska bo på Öland i sommar, men är då och då i Västervik fortfarande. Har du kört något i trakterna ännu?

• walle

Medlem
    18 maj, 2006 vid 17:53
    Martin wrote:
    Jag hade tänkt dra den ner till chickenloopen för att ha den som alternativ säkerhetsleach (har en standard Naish-lösning med leash i ena depowerlinan nu). Jag vet inte riktigt vart jag mäter ifrån. Från bommen kan vi väl säga för att det ska vara enkelt.

Jag ska bo på Öland i sommar, men är då och då i Västervik fortfarande. Har du kört något i trakterna ännu?
    jag hade en sådan till min kite förra året, ner till loopen, tror den satt ungefär 3,5meter upp, men som du skrev måste den vara rätt inställd till varje kite.

vi ses på öland då!
    det blir inte så mycket här hemma andast vid sydliga til ostliga vindar…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vart ska stoppet sitta för 5:e-linan?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.