Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vart Stockholm onsdag?
-
Vart Stockholm onsdag?
Publicerad av rex_ på 16 augusti, 2006 vid 08:39Vart drar de flesta i em-kväll på södra sidan sthlm?
electric svarade 18 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar -
4 Svar
-
Landsort rapporterar nu, kl 12.50, ca 10 m/s (mean 9, cast 11) och 233-245 grader. Det innebär att Skanssundet inte alls fungerar. Och Fituna fungerar bara upp till 235-240 grader. Vad jag förstår är ytterligare en långsam vridning mot väst på gång, varför ingen av dessa är ett alternativ för resten av dagen. Kvarstår Farstanäs – som kommer att fungera om bara vindstyrkan räcker! Jag är inne på att chansa …
-
Electric wrote:Landsort rapporterar nu, kl 12.50, ca 10 m/s (mean 9, cast 11) och 233-245 grader. Det innebär att Skanssundet inte alls fungerar. Och Fituna fungerar bara upp till 235-240 grader. Vad jag förstår är ytterligare en långsam vridning mot väst på gång, varför ingen av dessa är ett alternativ för resten av dagen. Kvarstår Farstanäs – som kommer att fungera om bara vindstyrkan räcker! Jag är inne på att chansa …
Kan faktiskt tänka mig att pröva Farstanäs, har dock aldrig varit där. Måste man fortfarande betala avgift för att stå där? Klas
-
Ja, man måste vara medlem (300 kr/år) i Södertälje Windsurfing Club för att komma dit. Kolla http://www.telgesurf.se så ser du orsaken (vi måste betala arrende mm för att ö h t få vara där). (Men jag skickar meddelande till dig så kanske vi kan fixa något – jag är klubbens kassör …).
Logga in för att svara.