Senaste nytt › Forums › Vågsurfing › Vart surfar man i Bohuslän?
-
Vart surfar man i Bohuslän?
Publicerad av eric_w på 11 januari, 2006 vid 20:48Som total nybörjare som har sett lite för mycket på surffilm undrar jag om det går att surfa överhuvudtaget här i Bohuslän, fränst i norra, kring Fjällbacka – Strömstad? Även neråt Kungsbacka/varberg borde det kunna gå att surfa.. Blåser ju rätt bra ibland, men det verkar vara ont om långa stränder som man kan börja lära sig på..
sharkboy svarade 18 år, 8 månader sedan 10 Medlemmar · 22 Svar -
22 Svar
-
there are heaps of spots in bohuslän but accessibility makes ’em hard. Grab a sea chart, ask fisherman and go look.
peace -
Kika in haby…
Kan vara lite lurigt att paddelsurfa där, men det finns iaf folk som gör/har gjort.
Ligger på ramsvikslandet, utanför sotenkanalen.
-
de lika bra att masa dig till vbg o surfa vid hotellet , skön spot!! så långt från dej är de inte heller fan ja drar ner o de tar 4 timmar får ja surfa 5 timmar så är de bara att åka till värmeland igen 😉
-
Tjenare! Eftersom svenska surfare är bland de egoistiska som finns så kanske jag kan hjälpa dig lite på traven med denna sida. Obs ibland funkar den och ibland inte ha lite tålamod.
http://web.archive.org/web/20010831025019/www.surfkultur.net/kallsupen/Surfguide/surfspots.html
Vi ses ute i vågorna
-
Hmm, den där sidan borde gått i graven för länge sen.
// Yann – Egoist
-
Yup, trots det, så finns den ändå bland mina favoriter och minst två hardcopies. Jag är en glömsk jävel, kanske inte så ego, men börjar få en repspekt för att hålla käften, men inte ger det mig mer surf. 😛
-
det är jäkligt synd att bohuslän sidan inte funkar!! någon som kan någon annan länk till den? annars en mkt bra sida ju!
-
DanielF wrote:Yup, trots det, så finns den ändå bland mina favoriter och minst två hardcopies. Jag är en glömsk jävel, kanske inte så ego, men börjar få en repspekt för att hålla käften, men inte ger det mig mer surf. 😛
didn’t you show up to a secret spot this winter? someone must’ve told you where that one was, but you do have my respect for keeping quiet about conditions and locations!
peace
-
varför hålla tyst om det, bara undrar?! så många surfare finns det inte och ändå färre som verkligen gör slag i saken och ger sig ut!
-
Min teori till varför dom inte vågar hjälpa till med surfspots i Sverige e för att dom e livrädda för att någon skall dyka upp och se att dom i verkligheten inte kan surfa över huvud taget. Nej egentligen e dom bara wannabees som sitter och pillar sig i naveln, tar några kort, redigerar dom i photoshop och intalar sedan sig själva att det verkligen e dom som surfar där;)
Men det e bara en teori… nån som kan bekräfta den eller har en annan som inte handlar om deras vanliga girighet och ursäkter om att det skulle dyka upp för många surfare? (som förövrigt är en väldigt dålig ursäkt utan någon sanning…) -
jag tror mig i alla fall ha hittat ett helt otroligt ställe att vågsurfa på, i bohuslän under förutsättning att det är dyningar och inte vindvågor! var där igår och det var ca 1 fot i setten, dom toppade inte så det gick inte att surfa men tror bara de skulle behöva vara 2 fot för att bli fina långa kraftfulla surfvågor! säkert 100m långa.
dessutom är det sandstrand vi snackar om!vill gärna ha nån att surfa med här uppe så delar gärna med mig om vi drar dit och testar nån gång när det ligger på lite grann!
-
vem är idiot? den som inte kan förstå ironi och humor i ett inlägg eller den som skrev det;) kanske var för nära sanningen, själv trodde jag att ingen skulle ta det på allvar… förlåt om du tog åt dig;)
En annan fråga hur kommer det sig att ni blir sura på alla som talar om vart man kan surfa i Sverige när ni själva mer än gärna talar om vart man kan surfa i andra länder? dubbel moral?
-
SharkBoy wrote:didn’t you show up to a secret spot this winter? someone must’ve told you where that one was, but you do have my respect for keeping quiet about conditions and locations!
peace
So I did, and boy did I feel welcome?! 😛
That was due to alot of searching, I’ve been standing so close to that spot, saying to myself ”it must work near here with a bit harder wind”, and with that info. and someone mentioning the name of the place, I took a chance, since nothing else was working, it payed off.
So noone directly told me, this is a secret spot, it works in so and so conditions. I sort of sniffed it out.
Logga in för att svara.