Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Vart tar man med frun i febr.
-
Kan bara ta en vecka Aloha och stålarna räcker inte dit ner :/ Men Cap Verde börjar faktiskt segla upp som en favorit. Skall läsa på lite mer samt övertala släkten att ta hand om mina tre små barn 🙂
-
hur är det med plattvattnet på cap verde? hur är det at ta sig runt? långa avstånd mellan spotsen?
Och vart är bästa stället att hitta fina biljetter? : ) värt att köra resebyrå eller flygstol och lösa hotell själv?
// Andreas
-
haha mycket frågor nu men hur är vindarna?
tack på förhand grabbar
-
Kolla wind historik Google.
Jag kunde kolla via mistral surf hemsida ngt. Historik för 3 år bakåt. Verkar hyfsat bra. Vi åker v7 till Sala och bor på Riu Funana tror jag. Kite centret föreslår 9 o 12 i bagaget 🙂 -
sourra;672204 wrote:Hur var vindtillförlitligheten? Och hur meckigt är det att ta sig dit. Jag har sneglat på stället förut men fick känslan av att det var ett äventyr i sig bara med resan.
Jag var där i feb/mars 2006 och vinden(ca:7-10m/s)kom varenda dag runt 11-12 och varade till ca:18. Riktigt nice ställe om man gillar plattvatten. Vi åkte runt med bil och bodde på olika ställen. det var inga problem att ta sig ut. Hyrde en båt o drog ut bara ca:10 min från stranden.
Tjejen kan sitta i solstol under parasoll o lapa drinkar om hon inte vill kitesurfa själv 😉
-
Lance;672223 wrote:Så var är Kiteboarding Paradise då?
Känner inte igen området….. inte Rågelund direkt…La Parguera i Puerto Rico
Logga in för att svara.