Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vasselin i våtdräkten?

• Vasselin i våtdräkten?

Publicerad av anonym-anvandare på 13 januari, 2004 vid 12:42

Hej
    jag hade mycket problem att få av mig min våtdräkt, men sedan fick jag ett tips om att man faktiskt kan smörja in insidan utav våtdräckten med vasselin, eller någon sorts matolja. Det enda felet med detta geniala knep var det att jag har fått stora kliande röda utslag från bröstkorgen och neråt. Finns det inget annat tips att komma ur dräckten utan problem?, jag förstår att detta ser ut som ett skämmt men jag skulle uppskatta om alla tog detta på största möjliga allvar.. och ingen behöver föreslå att jag inte skall vara naken under dräkten för det vill jag.. men finns det någon knep ?

anonym-anvandare svarade 21 år, 3 månader sedan 8 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • nordgren

Medlem
    13 januari, 2004 vid 13:02

Ja du kan ju ta ditt kladd från din philips dräckt att smörja med.

Idiot, sluta skriv skitinlägg.

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    13 januari, 2004 vid 13:58

låter nästan som en ”Naken Janne”

• nordgren

Medlem
    13 januari, 2004 vid 14:14

Haha ja något sådant lär det vara.

• sunil

Medlem
    13 januari, 2004 vid 19:23

Annars har ja hört att GB:s vaniljglass ska va ett säkert kort… smile.gif

• herodude

Medlem
    13 januari, 2004 vid 22:44

hahaha faaan va härliga dissar hahhahaha.. men seriöst?? våtdräkt?? tar ni av er eran??? jag tycker det luktar så skönt efter ett tag.. så slipper man alla jobbiga männsikor som vill sitta jämte en på bussen, och man behöver inte oroa sig för trängsel heller…

• macguyver

Medlem
    13 januari, 2004 vid 22:54

Någon måste ju komma med något seriöst.
    När jag var liten och seglade optimist så hade jag problem att få på mig stövlarna utanpå våtsockorna. Det löstes med Yes.
    Kanske att det vore en lösning även för dig.
    Och så slipper du ju att tvåla in dig efteråt i duschen. grin.gif
    /Daniel

• macguyver

Medlem
    13 januari, 2004 vid 23:02

eller om du smörjer upp våtdräkten med lite varm svampsoppa så slipper du iaf att frysa. grin.gif
    /Daniel

• herodude

Medlem
    13 januari, 2004 vid 23:04

aah joo det skulle nog till och med slå mitt tips luktmässigt…. wink.gif he he.. men asso är det så illa??? de skulle väll kännas sviiin äckligt me massa diskmedel å sån shitt innanför dräkten…

• macguyver

Medlem
    13 januari, 2004 vid 23:14

Jag vet faktiskt inte, jag har inte provat. Det borde ju vara samma känsla som vasselin.
    Man kan även prova med tandkräm, men det är inte att rekomendera för den som har känslig hy. smile.gif
    /Daniel

• anonym-anvandare

Medlem
    14 januari, 2004 vid 08:43

RFSL glid är det enda som gäller. Luktar jordgubb dessutom.

• anonym-anvandare

Medlem
    14 januari, 2004 vid 13:41

Nä din måste ju lukta fan eftersom du jämt pissar i den.

• anonym-anvandare

Medlem
    14 januari, 2004 vid 14:13

det är ju synd att inte någon svarar seriöst … men
    Skulle nog säga: sluta lipa – härda dig istället, min hy är nu nästan helt resistant mot piskor o läder

• anonym-anvandare

Medlem
    14 januari, 2004 vid 14:23

Strumpbyxor fungerar utmärkt om man vill ”glida in” i våtdräkten. Varning för olika smörjmedel. Kan ge ganska trista hudinfektioner; elakartade kvisslor o dyl. Håll bra hygien på våtdräkten, minst en rejäl tvätt per år (eller oftare).

• anonym-anvandare

Medlem
    14 januari, 2004 vid 14:49

Det bästa för att seriöst glida i och ur våtdräkten är en plastpåse. MEN det är viktigt att det är rätt sorts plast, det skall vara den där skrynkliga prassliga varianten.
    Funkar även när man skall ur dräkten om man petar in den inunder ärmen eller benet.
    Det är ju när man skall i och ur som dräkterna går sönder och man får läckor i sömmarna så det kan va värt det
    Hade G-son

• callekuling

Medlem
    14 januari, 2004 vid 15:13

Hallo!

Testa annars med den gyllene formeln V V V(Vilja, Våld Vaselin). Funkar på det mesta som går tungt…………..

/CalleP! wink.gif

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vasselin i våtdräkten?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.