Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › väst-huva eller rushguard + huva
-
Jag kör med en GUL huvaväst. Säkert tjock som ett traktordäck jämfört med NP:s nuvarande, men den funkar. Jag trär torrdräktens halskrage över huvan och sen blir det om inte tätt så tillräckligt tätt. För den delen, jag kan fortfarande andas, och huvuet verkar fortfarande ha blodförsörjning, så tajt blir det nog inte.
Just nu är enda problemet att när jag provade mina cwm märkte jag plötsligt ännu tydligare hur tunnslitna sulorna i mina surfskor är, det är nog en tidsfråga innan tårna tittar ut ur dem.
-
Vem säljer prolimits prylar?
Är de att rekommendera? -
Surfbutiken bl.a.
Jag har skor därifrån. Billigare än Np och lika bra tycker jag. Med neoprenestrumpor i var jag riktigt varm om fötterna i januari. Jag har globalskorna vilka inte e de värsta tror jag men tillräckligt bra. -
Vem säljer RupCurls huv-väst i Sverige? Ännu bättre, vem i Stockholmstrakten? (Vindsurfing.se = Gun, Surfbutiken.nu = ProLimit, Skidsport.nu = NisseP, right?)
-
Skidsport säljer Rip Curls våtisar, i alla fall. Tror inte de har huvor, dock, men kan säkert ta in.
Värt att kolla, månne?
Huva På!
-
Fint, får prata med dom då, den ser skön ut. Ni som har den, är det 0,5 mm gummi överallt eller är någon del tjockare? Jag skulle gärna ha 2 mm på både huvan och västen för att få det varmt och gott, skulle det funka eller blir man stel som en pinne i gips då? Känns som en halv mm på huvudet är lite tunnt när luften ligger under fem grader över noll. Vad tror ni?
Och en annan fråga. Är NPs nya västhuva som nämndes här tidigare verkligen två millimeter på huvudet? Den benämns som halv-millimeters på hemsidan här. Någon som har och som vet? /D
-
Såg det också.de säger inte riktigt vad det e för huva utom full mesh (=enkel nylon på svenska?).
Jag har skickat en fråga till SP hur det är med de olika modellerna, kan skriva om jag får nåt svar.
O andra sidan funkar ju väst+huva väldigt bra för många vad jag har hört och den borde ju bli varmare med en vanlig huva över om man fryser.
Logga in för att svara.