Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Västkusten lördag?
-
Västkusten lördag?
Publicerad av hanke på 15 februari, 2012 vid 08:09Ser ut att bli lite vind och plusgrader igen. Hur ser det ut med isen i Varberg, Halmstad å övriga ställen?
lars_k svarade 12 år, 8 månader sedan 13 Medlemmar · 21 Svar -
21 Svar
-
I Varberg finns det is i en stor del av vikarna men det går att komma åt öppet vatten o segla för den som inte är rädd för drivande isflak…
-
Ny lördag och nya försök….. Hur se det ut i Apelviken med isen nu?
-
Is överallt. Åk ner till Bjärehalvön så här års. Brukar vara isfritt och fina vågor.
-
Någon som har koll något närmare Göteborgstrakten möjligen?
-
I Varberg är det nog uppskattningsvis två veckor kvar innan isen försvunnit om det inte kommer hård ostlig vind…
-
A-Bay idag på em. V 12 m/s, sol 6 grader och fina vågor utanför isen…
-
Verkar vara drivis längs hela Hallandskusten, Bjäre kan funka dock…
http://www.smhi.se/oceanografi/istjanst/produkter/sstcolor.pdf -
Tackar för infon! Kanske testar Åsa, ska tydligen vara isfritt ute på udden. Dock ligger isen packad från lite söder om hamnen, inte kalas om något händer och man driver in i isen kanske :crazy:
-
Gött det. Vi hade isfritt nere på Bjäre vi med. Och soligt o najs!
-
Bjäre var mumma och bjöd på fin fina förhållanden för att vara ett premiärsurf i februari.
-
Synd att jag inte såg den här tråden förrän nu, Olofsbo har varit isfritt ett tag nu-i alla fall sen i onsdags-torsdags tror jag, kanske längre ändå, vem vet… Rätt intressant faktiskt eftersom det har varit is både norr och söder om Olofsbo! Skrea gick dock upp igår så det är på gång 🙂 Bjäre kände jag inte till innan, men det var ju riktigt fina bilder från Börje i annan tråd så det lockar ju till en annan gång-Olofsbo var helt platt både igår och i fredags.
-
Såhär såg apelviken ut idag. 26e Februari!
En vecka till så kan de bli dags!
Dock redan fått “premiär” i Olofsbo.
Logga in för att svara.