Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Västkusten mån-tors!!!!!
-
Västkusten mån-tors!!!!!
Publicerad av kronaldo på 20 september, 2009 vid 10:30Måndag
Mellan väst och sydväst, 11-14 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 16 m/s
Tisdag
Mellan sydväst och väst, 13-16 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 20 m/s
Onsdag
Väst, 11-14 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 14 m/s
Torsdag
Väst, 10-13 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 16 m/sPå tiden!!!!! Västkusten kommer att leverera ordentligt i veckan. Sticker ner från linköping tisdag morgon (eventuellt vid lunch på måndag). Ses där 😀
kronaldo svarade 15 år, 7 månader sedan 10 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
vad är det som gäller på SV-V egentligen?
Behöver också hjälp att hitta billigt boende/övernattning någonstans i göteborgsområdet.. några tips?
-
jag kör antagligen norrut. leta lite spots runt lysekil-strömstad. om jag kommer loss.
-
Varför envisas ni om att röra er norrut? varberg eller åsa lär väll leverera?
-
Jo men först såg det ut att vara mest vind i Norr… Bäst är nog att pipa över till Klittmöller istället för att harva runt i on-shore lejet… men men… det är ju mycket som ska på plats.. Har inte styrt bort jobbprylarna ännu…
-
Ni som kan er västkust … hur ser det ut i helgen som kommer, är det någon som kan skvallra om vad de ser för vindar i kristallkulan eller kaffesumpen. Skulle gärna åka ner nu mitt i veckan men kommer inte loss, så det får bli fredag till Söndag, hoppas på vid då med.
-
Inget bra spot strax söder om lejet då? Eller i södra delen av bukten? Där borde det inte vara onshore om man utgår från de röda punkterna på min lilla karta. Vindriktnig SV ju!
-
Fryser sällan om mina fötter förrän det ligger under 10 grader i vattnet och så kallt är det inte nu. Vi har haft hyffsad temp hela Augusti/ september så det är fint i vattnet fortfarande.
Men tillbaka till spotsen vad funkar bäst på SV.Finns det det något bra söder om lejet som är hyffsat tillgängligt. Det ser åtminståne ut som man bör ligga i höjd med varberg för att få hyffsat tryck. Har faktiskt bara varit i lejet en gång och det var ingen höjdare den gången pga för lite vind överhuvudtaget.
-
Var ligger Askim Danneman?
Tror ni inte att lejet kommer att leverera? Vad är det som gäller isf, Åsa?
Logga in för att svara.