Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Västkusten, Torö och vågbrädan

• surfslusken

Medlem
    15 mars, 2005 vid 15:07

Jo, har sett Bouke gå lös på brädan dom hade bultad på väggen utanför den gamla verkstan inne i Corralejo. Vart lite färg som skavdes av men inte mer. Han erbjöd även alla som hade lust att tjonga på bäst dom ville me hammaren på den brädan. Sen var det just det att den satt bultad på väggen. Fanns ingen möjlighet att känna vad den vägde o så. Framgick inte heller riktigt om den någonsin seglats. Dvs den kan mycket väl ha vägt 25kg! Och då är det inte konstigt om den håller för det mesta.

Men om nu det var en “bruks” bräda och vägde in på strax under 6kg som hans brädor gör så är det imponerande. Har iof inte heller sett några allvarliga skador på Witchcraft brädor på Fuerte trotts att dom ofta får smaka på otäcka lavarev mm.

• dude

Medlem
    15 mars, 2005 vid 21:30

De här Dynemabrädorna verkar verkligen intressanta! Det är ingen som provseglat en, eller bara gått in i shoppen och
    frågat sig för att köpa en? Är de svindyra, har de bara för konstiga former, eller gör shapern dem bara för locals? Jag
    skulle vilja testa en sån här!

• _frippe_

Medlem
    15 mars, 2005 vid 21:58

Du kan få en tillverkad helt enligt dina egna önskemål. Jag hittade deras site här: http://www.witchcraft.nu (klicka på Windsurf uppe till vänster).
    Där har dom till och med ett beställningsformulär där du anger vikt, längd, skostorlek, segelstorlekar, seglingsförhållanden mm.
    Priserna börjar på € 1575,- och stiger ju mer Dyneema du vill ha i brädan.

• culing

Medlem
    15 mars, 2005 vid 22:41

Trist att custombrädorna inte har något vidare 2:a handsvärde idag, nu när det nästan bara är produktionsbrädor som gäller.
    Coolaste brädorna är ju classiska custom märken som Hi-tech, Sailboards Maui, Quatro mfl.

• surfslusken

Medlem
    16 mars, 2005 vid 08:28

Det fina med en custom bräda är att du kan behålla den så länge du fortfarande är kär i den. Syns ju oftast inte på grafiken vilken års modell de är, så du behäver inte känna pressen att du måste byta upp dej varje år.

Jag har haft ett förhållande med med min Proof i drygt 4år nu och är lika kär som första gången vi blev intima med varandra på GC i feb 01. Så om du träffar rätt custom bräda och ser henne som ett långsiktigt förhållande istället för en ekonomisk transaktion så blir du nog lyckligare än om du ger dej in i årsmodells hysteri karusellen bland seriebrädor.

Jag tycker iof sej det är bra att custom brädor har oförtjänt lågt andrahands värde. Gör ju att jag kan köpa fina unika brädor för en spottstyver. grin.gif

• surfslusken

Medlem
    16 mars, 2005 vid 08:59

Här e en länk till ytterligare en custom shop i Lajares på Fuerte som bygger brädor i Dyneema. Ägs till hälften av fransmannen Achille som körde Tiga ihop med Matias Holmberg redan på 80-talet. Säg att du e svensk när du går in i shoppen och du ligger bra till wink.gif Han har även grymt bra priser på NP segel, jag handlade alltida trasor hos honom förr. Han ger gymm mängdrabatt och även om du bara ska ha ett segel är han konstigt ´nog betydligt billigare än Rene Egli som är distrbutör för NP på Kanarieholmarna och levererar till bla Magma.

Magma brädorna ligger lite bättre i pris än Witchcraf och är även dom mkt omtyckta på Fuerte. Kan oxå nämna att Achille är väldigt radikal seglare, går numera nästan bara ut när det är mast+, helst 2master, annars kitar och vågsurfar han mest. En mkt skön figur iaf.

Kolla sidan på Magma , där finns sköna bilder på lite hardcore action från norra Fuerte oxå.

• adde

Medlem
    16 mars, 2005 vid 09:12

Han ville sälja nya NP Combat till mig för 380 Euro i sommras!

I Lajares kan man också fixa boende betydligt billagare än i Corralejo, men då får man ju ta bilen hem från Corkys…

/adde

• vinta_kestrel

Medlem
    17 mars, 2005 vid 19:19

Dyneema används flitigt vid tillverkning av (motorcykel-/bil-)hjälmar. Då oftast tillsammans med Kevlar och ev. kolfiber (inte så vanligt annat än för posör-hjälmar). Används sällan på de billigare hjälmarna (<3000:-).
    Som sagt mycket lämpligt p.g.a. sin elasticitet, styrka och lätthet.

• surfslusken

Medlem
    17 mars, 2005 vid 19:44

Svar till:

Han ville sälja nya NP Combat till mig för 380 Euro i sommras!

I Lajares kan man också fixa boende betydligt billagare än i Corralejo, men då får man ju ta bilen hem från Corkys…

/adde

[/ QUOTE ]

Då är det ju betyligt bättre att ta sej “hem” till nån av veckans charter tjejer som är på Corcys och jagar surfare så slipper man…. ehh… ha en nykter chaffis var ordet jag sökte. smirk.gif

Oftast är det bara att fråga Corkey vilken av kvällens damer som är mest “intresserad” så fixer sej sängplatsen i stan. wink.gif

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Västkusten, Torö och vågbrädan

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.