Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing västkusten valborg

• västkusten valborg

Publicerad av ric på 25 april, 2006 vid 23:59

kommer ner från Gävle för att festa till med lite vänner och träffa familjen. tänkte även köra en eller två dagar, GBG eller Varberg finns det någon som ska köra och som har bra koll på var det funkar?? torkel, askim varberg eller var ska man vara?
    vore kul om det blev ett gäng, kan jag bjuda på grillkorv 🙂

baner svarade 18 år, 6 månader sedan 13 Medlemmar · 26 Svar
  • 26 Svar
  • mio

Medlem
    26 april, 2006 vid 07:33

rågelund finns det ngt som heter,där e det kanon bra om det blåser ost.
    Nord oost e bäst.

• pepa

Medlem
    26 april, 2006 vid 08:28

Rågge e det fetaste. Men fan va alla kör i kallvatten?

• surfmc

Medlem
    26 april, 2006 vid 09:15
    Pepä wrote:
    Rågge e det fetaste. Men fan va alla kör i kallvatten?

Det e inte särskilt kallt, körde förra veckan och trodde att jag skulle frysa som fään men det var lugnt med 5/3 plus huva och 4 mm dojor.

Jag hoppas komma ut någon dag i helgen men det blir nog i Varberg, Läjet, Björkäng eller Apel. Har aldrig provat Rågelund men det vore kul att köra där. Körde förbi där i söndags, var är bäst att launcha? Körde förbi där det stod Rågelund camping.

• pepa

Medlem
    26 april, 2006 vid 09:20

Jag vägrar köra med dojjor. Då är det kallvatten i havet.

• davids

Medlem
    26 april, 2006 vid 10:43

Ja är på din sida Pepä, död åt kallvatten…

• flip

Medlem
    26 april, 2006 vid 13:09

puuuuuussssssssssssieeeees!

• davids

Medlem
    26 april, 2006 vid 15:42

Varför kita i skitförhållanden när man kan åka till alperna och utnyttja förhållandena, eller åka till varmare ort och kita där? Nä fy fan för kallvatten, förstör ju hela tjusningen med sporten..

• mio

Medlem
    26 april, 2006 vid 16:57

du ser ju faktiskt ut som en sådan kille som kan åka till alperna vinter,eller varför inte till cabarete som dom flesta.

Stanna där+att det finns bara ett ställe att rigga kiten på i rågerrrrrrlund.

• matthias

Medlem
    26 april, 2006 vid 17:11
    Pepä wrote:
    Jag vägrar köra med dojjor. Då är det kallvatten i havet.
    jag körde faktiskt i typ 15 minuter med bara våtdräkt för nån vecka sen, de va sjukt kallt första fem minuterna sen tappade jag känseln i händer å fötter, därefter va de gött i fem minuter sen började det sticka i lemmarna dom sista fem då va de inte lika gött längre. david, om jag inte minns fel körde du med full mundering i skitvågor i margareteberg när det va så kallt att nisse frös i min torrdräkt och jag kunde knappt hålla i kameran så kallt de va. snart e de nog gött dock, över tio så e de ju lugnt!
  • ric

Medlem
    26 april, 2006 vid 18:51

jo ja visst, jag frågar väl igen: är det några som ska ut och köra och isf var? vill inte alls veta vilka av er som bara kitar i stringtrosa eller är lite för fjantiga för att våga sig ut.
    finns platser på jorden där det alltid är snö, åk dit!

hoppas jag inte sabbar din tjusning för sporten om jag kör i helgen, för blåser det är jag på vattnet tills jag är blå!

• stebe

Medlem
    26 april, 2006 vid 19:42

Nordost-ost vankas i helgen och mig veterligen finns det inga spots i närheten av Göteborg som funkar, rätta mig gärna:) om jag har fel.
    Ändrar sig prognosen är jag på direkt..

• tote

Medlem
    26 april, 2006 vid 20:26

Tjabba Ric!

Du vet att jag e me! Ska ju bli sol och allt. =)
    Verkar dock som vi får forska lite efter en bra spot vid nordost som det ser ut att bli. Måste väl finnas någon som funkar neråt halland?
    Mycket grillkorv blir det iaf!

• ric

Medlem
    26 april, 2006 vid 20:50

korv o mountinbord!

• andi_j

Medlem
    27 april, 2006 vid 07:13
    stebe wrote:
    Nordost-ost vankas i helgen och mig veterligen finns det inga spots i närheten av Göteborg som funkar, rätta mig gärna:) om jag har fel.
    Ändrar sig prognosen är jag på direkt..
    Kan funka i Draget i alla fall
  • davids

Medlem
    27 april, 2006 vid 10:54

Jo det är sant, var ganska kallt då, men det var ju fortfarande oktober, dvs, vattnet hade ju fortfarande lite värme och om jag itne minns fel var det sol också. Kallvatten menar jag från November/December to.m Mars, när man “måste” ha torrdräkt och det är under 7 grader i luften.

Blåser det NV imorgon sticker jag nog ut en sväng i m-berg, nu är det ju inte så farligt.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing västkusten valborg

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.