Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Västra Australien?

  • Västra Australien?

    Publicerad av anonym-anvandare på 3 oktober, 2002 vid 10:00

    Ska dit 5 veckor över Jul och nyår och undrar hur långt man ska köra norrut resp. söderut. Vinden verkar ju bättre norrut men vågorna och miljön verkar ju trevligare söder om Perth. Är det värt att köra hela vägen ner till ex Esperance som ser helt grymt ut på bilder? Kanske ska man köra 500 mil bil och tycka att det är toppen?
    /Jocke

    poppo svarade 21 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • maxx

    Medlem
    3 oktober, 2002 vid 17:36

    Kolla in den här länken http://www.windsurfwa.com/
    Lite sent för Gnaraloo men Geraldton och söderut funkar.

  • surfskutt

    Medlem
    7 oktober, 2002 vid 14:36

    Jag var några veckor i västra australien från mitten av dec. till slutet av jan. De ställen där det blåste var helt klart söder om Perth. Kan starkt rekommendera ett ställe som heter Yallingup eller nåt i den stilen, grymma vågor.
    Åker du för långt norrut mot “monky mia” och “Ningaloo reef” så blir det jätte varmt och nästan ingen vind alls. Dom har ju högsommar där borta i dec.
    Så åker du bara dit för att surfa åk söder om Perth.

    Men jag måste ändå verkligen säga att “monky mia” är ett av dem häftigaste ställena jag har vart på om man inte ska se till surfingen. Helt otroligt djurliv och mycket att titta på (dyk cert rekommenderas). Massor av hajar dock crazy.gif… men det får man ta.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 oktober, 2002 vid 12:27

    Jag skule snarare säga norrut. Söderut är mer för vågsurfare, men självklart går det att vindsurfa där också. Om du har råd kan du ju åka till Margaret River( var där med var inte ute på vattnet) där man borde kunna tjäna en rejäl hacka på att öppna en wsurfaffär.
    Annars så finns det fler ställen norrut som både har mer vind och är billigare. Mellan perth och geraldton finnns t.ex LAncelin och Green Head som är bra och i geladton finns det en massa bra spots( point moore och Coronation beach bl.a.).

    Decroix, legend.

  • larry

    Medlem
    11 oktober, 2002 vid 13:19

    Har varit där en omgång från Okt till Jan. Som jag förstått det och som det var när jag var där rör sig vinden från norr och sen ner söderut under säsongen. Jul/Nyår skulle jag säga är sensäsong och då borde du få bättre vindutsikter söderut. Men ingenting är säkert……… Hur som helst ska du nog räkna med att nöta lite asfalt.
    Ha det så kul.
    /Larry

  • par

    Medlem
    13 oktober, 2002 vid 12:43

    esperance är rätt osäkert vindmässigt. Stick ner dit några dar om prognosen ser bra ut. annars är Margret river rätt fett.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 oktober, 2002 vid 14:10

    Tackar för tipsen…Känns som att man kan åka lite överallt så vi börjar nog lite norrut för att succesivt beta av ställena och avsluta vistelsen i Margret River(man vill ju gärna rida den vågen!)
    /J

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 oktober, 2002 vid 18:14

    Jag skall också dit dec-jan. Var hittar jag de billigaste hyrbilarna eller lönar det sig kanska att köpa ett vrak när man kommer dit(6v på plats). Behöver man visum när man åker till Australien?

    /Oskar

  • poppo

    Medlem
    16 december, 2002 vid 16:55

    vi är där hela januari -03. har bokat hyrbil genom http://www.club-red.com.au/ de verkar riktigt billiga om man jämför, sen får vi ju se om skiten håller ihop…
    detta är de prisuppgifter vi fick, bilen är en ford falcon (=stor kombi): “The cost would be $665 hire charge plus stamp duty and admin fees, for the 5 weeks for the three of you. Insurance is included but an excess of $1500 is to be paid by the driver if a claim is made. If you wish, the excess can be reduced to $500 by paying $3 per person per day of the hire period.”

    turistvisum krävs, kostar ca 150:- fixas genom resebyrån eller ambassaden.

    siktar på geraldton, lancelin, kanske margret river och ev esperance. ska bli rätt så gött!

    /poppo

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Västra Australien?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.