bara en dräkt så skulle jag säga att en apex 5000 funkar nog bra för dig men du måste komplettera med några grejer så det blir inte så enkelt som det verkar ändå. du måste ha en huva med korta ärmar – inte en vest. det håller nog bra. jag vet att det är folk ute och kör med det så det kan inte vara helt fel. det är bara det att det är inte helt tätt så plumsar du i med huvudet först så blir du blöt och är det svinkallt i vattnet så… annars så är passformen det viktigaste av allt. Neil Prydes dräkter passar inte mig för de har för lång kropp och för korta ben. men det kanske passar dig? detta gäller i alla fall apexdräkten. sen har vi neil prydes mps dräkter. tyvärr har de ingen torr dragkedja så de är lite av en kompromiss så om apexen passar är det nog igen ett bättre val. förra årets mps 3000 var bra med torrdragkedja. jag tycker det är riktigt uselt med bra våtdräkter för just det du ( och jag är ute efter) solas 6/5/4 är riktigt varm om den passar dig på det sättet att den sitter bra i svanken och inte är för bred för dig. men den är ändå tjock så det är inget att ha på sig t ex nu. nu skulle en torris på 4/3 vara perfekt men det finns ingen sån vad jag vet. Själv skulle jag vilja att O’Neill kom tillbaka till sverige. jaja. jag har i alla fall behållt min gamla dräkt från 1992 och bara lappat den lite och så är den som ny igen. jag väntar väl en fem år till att köpa en ny dräkt så som det ser ut idag. lycka till *hehe*
-nicke