Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Våtdräkt 1mm?

• Våtdräkt 1mm?

Publicerad av lancce på 29 april, 2011 vid 09:00

Det finns ju lite olika underställ man kan ha under en tunn våtdräkt men dom är oftast utan armar och med korta ben eller så får man köpa tröja och byxa separat om man vill ha långa ärmar och ben. Finns det inga hellånga underställ där allt sitter ihop..alltså som en 1mm tjock våtdräkt?

Jag har bara en 3/2a och en 6/5/4 med huva och känner att vi temperaturmässigt är lite i skarven mellan dom just nu.

mr-jibe svarade 14 år sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • blizzy

Medlem
    29 april, 2011 vid 10:47

Jag körde med ett underställ i merino-ull i vintras, sånt vanligt skidunderställ från Stadium. Det funkade riktigt bra, blev varmt och gött. Funderade på att skaffa motsvarande fast i neopren/lycra/allt-vad-det-heter men insåg att det hade blivit en riktig pain att få på och av sig en sån. Har det jobbigt nog att slita av mig en neoprenväst när man ska byta om i kylan, och den går ju inte ens över armarna.
    Är de bara 1mm är det ju riktigt tunna och riskerar att dras sönder, men ett i merino-ull är ju väldigt töjbart så det är lätt att få på och av (vilket dock har resulterat i att det har växt en storlek typ överallt av att jag har dragit i det när det är blött haha)….

• mr-jibe

Medlem
    29 april, 2011 vid 20:20

Haha jag som trodde alla som snackade om ull under dräkten gjorde det för att driva med alla tröga nykomlingar (Typ mig) men det verkar funka 😀

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Våtdräkt 1mm?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.