• Våtdräkt

Publicerad av anonym-anvandare på 16 december, 2004 vid 09:12

Dags att kassera min gamla Sola Evolution och fixa en ny torr/våtdräkt.

Har sneglat på NP torris men har inte sonderat terrängen ordentligt.

Vad ska man köpa? Vill ha en varm dräkt gärna en torris!
    Är det någon som har erfarenhet av heltorra dräkter? Kan det var ett alternativ för vinterseglingen?

lars_k svarade 20 år, 4 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • mr-pop

Medlem
    16 december, 2004 vid 12:52

Kolla in Pro Limits torrdräkter och våtdräkter, riktigt sköna och bra!

• clemens

Medlem
    16 december, 2004 vid 13:27

Har en np torris 4000 series, kan inte annat än rekomendera den för dig. Har du bara finansieringen klar så tycker jag du ska skaffa en… helskön

• oaxen

Medlem
    17 december, 2004 vid 07:34

NP 4000 är riktigt riktigt bra!!! Har testat NP 5000 och 4:an är bäst. Pro limit gör också bra grejor.
    Se bara upp för torrdräktsdragkedjor i plast, metallvarianten håller bättre!

• mattap

Medlem
    17 december, 2004 vid 11:31

har för mig att jag har plastkedja i min NP torris och den funkar perfekt

• anonym-anvandare

Medlem
    17 december, 2004 vid 11:48

Ok – tack för svar – lutar ju åt en NP4000 men om den har plastdragkedja…. (har metall i min gamla sola och den har varit kanon)

vem säljer prolimits dräkter?

• vinta_kestrel

Medlem
    17 december, 2004 vid 11:57

Brett, bl.a. http://www.borjavindsurfa.se

Har dock inget kvar i lager utan väntar på leverans i mars.

btw, ta även en funderare på om du inte klarar dig med en semidry med extra skydd i form av kombinerad väst/huva med titan-lager. Det funkar superbra. Du får en mycket smidigare dräkt än en torrdräkt, och lika varmt, samt slipper du svettas bort under tidiga/sena sommarmånaderna.

Det lilla vatten som kommer in i kombon ovan, droppar in mellan väst och dräkt och hinner värmas upp innan det når benen. Det är alltid värst kring händerna ändå.

• lars_k

Medlem
    17 december, 2004 vid 12:26

http://www.surfbutiken.nu säljer också Prolimit. Brorsan köpte en ZF 5/3 på rea där. Vet ej om de har några 04:or kvar. Jävligt bra dräkt. Jag har en likadan… Och en torris är inte varmare bara för att den är torr(are…). Dock mer otymplig. En semidry funkar bäst tycker jag.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.