Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Våtdräkt 3 eller 4mm? !!!

• Våtdräkt 3 eller 4mm? !!!

Publicerad av anonym-anvandare på 2 juni, 2000 vid 14:25

Vad är det optimala alternativet för en våtdräkt om man vill surfa från och med nu och hela sommaren och hösten? Räcker det med 3 mm, eller ska man satsa på 4 eller 5? Långärmat eller shortie? Förresten. Vilken typ av sele är bäst? Jag pratade med en snubbe på Wattski som sålde “blöjselar” eller midjeselar.

pressveck svarade 17 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • robin

Medlem
    2 juni, 2000 vid 16:00

Jag tycker att 4 mm är lagom. Som första sele tycker jag absolut att du ska ha en sittsele. Selar som sitter högre är mest för vågsegling.

/Robin

• robin

Medlem
    2 juni, 2000 vid 16:01

Köp inte på Watski. Jag vet inte vad de har för priser men oftast är surfaffärer billigare än båtditon.

/Robin

• linsurfer

Medlem
    2 juni, 2000 vid 16:39

Det finns olika kombinationer; t ex 3/3 el. 4/3 dvs 3mm över hela kroppen eller 4 mm på överkroppen och 3 mm på armar och ben. En 4/3 med avtagbara ärmar är nog bäst om du vill segla när det inte är så varmt (gråmulna höstdagar). En extra 2mm neotröja under kan också vara ett alternativ.

• pressveck

Medlem
    24 mars, 2007 vid 11:41

Vad är felet på wattski ?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Våtdräkt 3 eller 4mm? !!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.