• Våtdräkt

Publicerad av pure på 13 september, 2005 vid 06:22

I den lokala dykshopen finns det våtdräkter (5 mm) för 1600kr med inbyggt underställ och huva. Är det bättre att lägga 3000kr på en våtdräkt för vindsurfing från tex SP eller kanske en Pyro alt Mystic torrdräkt för 4000-5000kr.

Målet är att kunna vindsurfa åtminståne in i november.

bertoni svarade 19 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • robin

Medlem
    13 september, 2005 vid 06:26

Skillnaden mellan en vindsurfingdräkt och andra dräkter är att en vindsurfingdräkt har mer utrymme i ärmarna för att man ska slippa kramp i underarmarna när man håller i bommen. Dessutom är antagligen vindsurfingdräkter mer flexibla än dykdräkter.

Det funkar säkert ok med en dykardräkt men knappast alls lika bra som en vindsurfingdito. Kolla andra surfaffärer också, man måste ju inte köpa det dyraste.

• charl8

Medlem
    13 september, 2005 vid 06:55

Jag tyckte att jag gjorde ett fynd när jag köpte en våtdräkt för 500 kr i en dykaffär men jag fick ont i armarna direkt så jag använde den bara en gång…. smirk.gif Dom är nog generellt stelare…
    L8.

• bertoni

Medlem
    13 september, 2005 vid 07:18

Tips: Kolla artikeln i den nya tidningen från surfingeurope, där står en hel del tänkvärt!

http://www.surfineurope.net/

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.