• Publicerad av socker på 6 oktober, 2010 vid 19:42

Tjenare
    Behöver en våtdräkt för att ha när jag kör nu under vintern, vad behöver jag och finns det några bra ställen runt göteborg jag kan köpa den i?

Tacksam för all hjälp

acemattias svarade 14 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • acemattias

Medlem
    6 oktober, 2010 vid 23:51

Jag skulle rekomendera,
    skor 5mm med delad ta och spannrem runt ankeln (om inte kan du tejpa tatt), handskar 5mm (3mm om det ar torrhandskar), drakt 6/5/4mm med huva, alt 5/4mm + vast med huva.

• emilll

Medlem
    7 oktober, 2010 vid 15:39

Hur kallt kan det va i vattnet/land om man använder sådan utrustning som ovan?

Jag är ju hyfsat ny med så kommer nog ligga en hel del i vattnet..

• acemattias

Medlem
    7 oktober, 2010 vid 21:03

Det gar att ge sig ut med nagra fa grader i vattnet.
    Hur langa sessions man klarar beror pa bla utrustningens kvallitet/passform inte bara tjockleken.
    Beror pa hur hardad man ar ocksa, jag far latt kalla fotter och brukar fa ge mig pga det, ansiktet ar utsatt sa aven om drakten haller varmen kan man frysa dar.
    Ar det kallare i luften kanske du klarar dig langre om du ar mer i vattnet an pa bradan:wink:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.