-
Våtdräkt
Tjenare
Behöver en våtdräkt för att ha när jag kör nu under vintern, vad behöver jag och finns det några bra ställen runt göteborg jag kan köpa den i?Tacksam för all hjälp
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Kitesurfing 4 dummies › Våtdräkt
Tjenare
Behöver en våtdräkt för att ha när jag kör nu under vintern, vad behöver jag och finns det några bra ställen runt göteborg jag kan köpa den i?
Tacksam för all hjälp
Jag skulle rekomendera,
skor 5mm med delad ta och spannrem runt ankeln (om inte kan du tejpa tatt), handskar 5mm (3mm om det ar torrhandskar), drakt 6/5/4mm med huva, alt 5/4mm + vast med huva.
Hur kallt kan det va i vattnet/land om man använder sådan utrustning som ovan?
Jag är ju hyfsat ny med så kommer nog ligga en hel del i vattnet..
Det gar att ge sig ut med nagra fa grader i vattnet.
Hur langa sessions man klarar beror pa bla utrustningens kvallitet/passform inte bara tjockleken.
Beror pa hur hardad man ar ocksa, jag far latt kalla fotter och brukar fa ge mig pga det, ansiktet ar utsatt sa aven om drakten haller varmen kan man frysa dar.
Ar det kallare i luften kanske du klarar dig langre om du ar mer i vattnet an pa bradan:wink:
Logga in för att svara.
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Surfzones app (PWA) har installerats.
Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA
Det uppstod ett problem med att rapportera detta inlägg.
Vänligen bekräfta att du vill blockera denna medlem.
Du kommer inte längre att kunna göra det:
Vänligen observera: Denna åtgärd kommer också att ta bort denna medlem från dina kontakter och skicka en rapport till webbplatsadministratören. Det tar några minuter innan processen är klar.
Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Kitesurfing 4 dummies › Våtdräkt
Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.