Jag har en Pro Motion Storm 5/3 som är alldeles utmärkt. Armarna är vida, det är ingen risk för våtdräktsorsakad kramp i alla fall. Dessutom verkar dräkten mycket hållbar, med dubbelsidigt neopren (tyg också på utsidan) i grenen, i baken och på baksidan av vaderna. Enligt min uppfattning så har de satsat på hållbarhet snarare än smidighet (jämfört med NP’s våtdräkter som npg är bekväma men går sönder så fort man tittar på dem). Dessutom kan man beställä storlekar som passar både lång+smala och korta+breda.
Den enda nackdelen är just nacken. Dräkten släpper i mitt tycke, men min kroppsbyggnad i alla fall, in onödigt mycket vatten. men det kan jag leva med.
Ifall du beställer en Storm så tycker jag att du skall fundera allvarligt också på en “hooded vest”. Med den förlängs drakten säsong rätt mycket då nacken blir praktiskt taget torr, samtidigt some man får några extra millimeter värmande neopren. Men se till att du får rätt storlek! Jag har en med dragkedja some passar perfekt, men också en utan dragkedja some är aningen för stor.
Deras “Kite vest” ser också intressant ut…