Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Våtdräkt för barn?
-
Våtdräkt för barn?
Publicerad av senomar på 15 juni, 2009 vid 08:21Jag skulle behöva köpa alt hyra en våtdräkt till en lång 7-åring som är väldigt lång o smal.
Nån som vet var man kan hitta det?andersbq svarade 15 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Om jag inte är helt fel på det så tror jag Stadium har Warp-våtdräkter i barnstorlekar. Vet dessutom att de för tillfället (i Skåne iaf) har rea på deras 3/2 shorties för 300 spänn..
-
Mina barn är smala och det är inte lätt att hitta bra storlekar. Ofta har de varit väldigt korta i ärmar och ben när de fyllt ut dem på bredden.
Rip Curl och NP har funkat bäst. -
Köpte dräkter på clas olsson, iof shorty, men de passade mina kids (9,11,15) som också är långa och smala.
-
Vi kör Prolimit Grommet 4/3, limmade dräkter som är bra från april till september. Det är viktigt att inte köpa kalla grejor på typ Jula.
-
OK, får kolla stadium o skidsport. AndersBq var hittade du dina PL?
/Tomas -
Fahlén Surfshop säljer allt familjen behöver utom filmjölken.
-
Hej
Vi har barndräkter som är sydda med alla features som en bra vuxendräkt, dvs blindsydda limmade sömmar, vindavvisade glattneopren mm, många panerer för bra passform mm. Sådant får du ej på en jula dräkt och värmen och smidigheten blir därefter. En dräkte med dessa features som exempelvis ascan junior kostar 799:-
De är extra smala för att passa barns kroppsbyggnad men också flexneopren så man kan växa rätt mycket i dem.Det finns även variant med korta armar eller korta ben och armar som är lite billigare men dessa har vi ej på lager utan tar 1 vecka att få hem. 799:- dräkten har vi normalt alltid på lager. Storlekstabellen stämmer väldigt bra men man kan självklar även prova hemma (14 dagars öppet köp)
-
Japp, bra barndräkter går iväg på typ 8-1000 pengar. Men det är såååååååå enkla att sälja beggade. Våra dräkter som passat 2 säsonger är redan tingade för 500 styck nästa år. Ett tips är att köpa bra skor oxå, typ 3-4 mm.
Logga in för att svara.