Senaste nytt Forums Vågsurfing Våtdräkt i Australien..?

• Våtdräkt i Australien..?

Publicerad av stoffe_85 på 28 november, 2007 vid 12:18

Tjena..

Har precis sökt en utbildning på “University of the sunshinecoast”..
    Det ligger ca 10 minuter busfärd från sunshinecoast 10 mil norr om brisbane.
    Kommer vara där iaf mellan 10/7-2008 och 30/11-2008

Frågor och funderingar:

Behövs en våtdräkt där då det är vinter iaf i början av terminen?

Ngn som vart där och kan tipsa m.m….

För övrigt ska jag till Baleal i Portugal på söndag.. ngn svensk som e där nu?

stoffe_85 svarade 17 år sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • emm

Medlem
    28 november, 2007 vid 19:37

Hej hej!

Våtdräkt… det beror på hur frusen du är… vi svenskarär ju vikingar=)

Själv kör jag typ bikini nov-maj alt en 2.2 shortie. Vintern är det iochförsej skönare med en lång och kanske tjockare… som sagt jag kör med 2.2 i oz året om men det är klart under vinter månaden ca maj/juni-okt/nov att det inte skadar med en lång wettie=) kan ju alltid vara i en timma längre utan att bli blå=)

Morgon surf klockan 6… regn, grått, ruggigt o när tån når det kalla mmm grr.. hur kan det vara såååå beroende!
    sen e d bara på med ugg, kofta, beanie och du mår som en prins!

jag är ej så frusen o gillar bikini surf eller shortie så det klarar du dig på men…
    Billigare att köpa där om det skulle vara så… finns en hel del outlets runt coolie. Bara dyrt med frakt från Svea…

Let me know hur Portugal var? Funderar på en sista minuten innan jul…

Keep smiling! /em

• danielf

Medlem
    28 november, 2007 vid 20:47

Jag bodde 3år på Gold Coast, dvs. söder om sunshine coast, och klarade mig med 2/2 shortie. Men visst en tunn steamer är inte fel för kalla mornar och blåsiga molniga dagar, om inte annat så kan du använda den i södra europa när du lämnar oz.

• stoffe_85

Medlem
    29 november, 2007 vid 09:30

Tack för svaren…

Får väll kanske ta med not då…

Lägger in ett inlägg om Portugal när jag kommer tillbax!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Våtdräkt i Australien..?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.