Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Våtdräkt i Mars ?

• Våtdräkt i Mars ?

Publicerad av teda på 21 februari, 2004 vid 10:49

Hur e det … behöver byta våtdräkt tror jag, har en sleten 3mm nu .. Vet att jag inte kommer köra på vintern men äknns som det är dax att komma ut till påsk. Vad säger ni, räcker det med en bra våtdräkt eller är det torris som gäller (kör i skåne)? o hmm frågar inte dig Patrik för du verkar ju galen, som kör året runt i våtdräkt smile.gif

eddie svarade 21 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • eklov

Medlem
    21 februari, 2004 vid 11:11

Du klara dig bra med en våtdräkt! 3 till 5mm räcker gott! Köp till en väst med huva, så kan du sticka ut på vattnet redan idag!

/peter

• patrikol

Medlem
    21 februari, 2004 vid 11:20

Nej då en riktig fryskyckligng! Men vet inget om 3 mm i allafall wink.gif

• teda

Medlem
    21 februari, 2004 vid 11:39

ok låter gött !
    tror iofs att jag måste fixa en ny dräkt om jag ska ut nu snart .. har en liten förkärlek till surfersparadise, tänkte köpa dräkten där, dock öppen för förslag.. men när det varit snack om dräkter på nätet så sägs det att vågsurf-dräkterna lär vara de bästa .. någon som vet var man bäst köper o kanske har tips på BRA dräkter ?

• anonym-anvandare

Medlem
    21 februari, 2004 vid 16:49

On top vindsurfing och derad mystic dräkt!

• nilsson

Medlem
    21 februari, 2004 vid 16:51

Svar till:

On top vindsurfing och derad mystic dräkt!

[/ QUOTE ]
    Nu inloggad

• patrikol

Medlem
    21 februari, 2004 vid 16:55

Kostar nästan som en torrdräkt! Men visst är den fin.

• kitelife

Medlem
    21 februari, 2004 vid 17:45

Måste bara säga att det är bättre att gå på en Pyro istället för en våtdräkt! fördelen är att den är varm även på land! för problemet är oftast inte i vattnet när man håller igång utan på land när du ska rigga eller byta om…

Dessutom kan du inte variera med en våtdräkt när det blir varmare i vattnet får du köpa en till för att vara bekväm med en Pryo så kan du köra året runt det är bara att ha mer eller mindre under ; )

Om du nu ska ha en våtdräkt iaf. ? så räcker det inte med en 3mm du måste ha en 5/3 (5 mm i kroppen och 3 i armarna) steamer gärna i enkelneoprene för att slippa windchill efekten, för att det ska funka så tidigt och även om det funkar så är det inte roligt och hoppa i…

//Pan

//Pan

• eddie

Medlem
    22 februari, 2004 vid 09:09

Håller inte med Pan. Jag formligen älskar min Pyro. Den ger mig möjlighet att kitea året om. Men jag kan säga att så fort vädret tillåter (april?) så kommer jag hoppa i våtdräkten. Gillar mer den närvarokänslan man får då… dessutom är det mysigare att bli havsblöt än kondensfuktig.

Surfers paradise säljer många snygga våtdräkter. De nya Neil Pryde dräkterna har gälar på vaderna… Det är bra!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Våtdräkt i Mars ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.