Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Våtdräkt nu + Sko & handsktips?
-
Våtdräkt nu + Sko & handsktips?
Publicerad av surfmc på 20 mars, 2005 vid 16:01Hej !
När jag vindsurade var jag som tidigast för några år sedan i vattnet med våtdräkt i början av feb. Ni som kör med våtdräkt nu vad har ni för tjocklek? Jag har 5/3 och funderar om den är tillräcklig att använda veckan efter påsk.
anonym-anvandare svarade 20 år, 1 månad sedan 12 Medlemmar · 18 Svar -
18 Svar
-
jag körde 5/3 den 7 Januari i år, i sthlm…så det lär ju räcka. Det är ju händer och fötter som är problemet, som alltid.
-
de överlever du allt. men du kanske inte pallar med mer än 1h i vattnet med måttliga frysskador.
-
Ja, jag ska köpa ett par skor ocha handskar när lönen kommer, några tips på bra skor till bra pris? Kommer antingen köpa på surfers paradise i Varberg eller beställa från nåt annat ställe.
-
jag har såna här och jag körde när det var -3 i luften och pisskallt i vattnet…Mina skor är nog 10 år gamla och har ett 5 cm långt hål man måste tejpa vid varje session.. ska nog köpa nya snart….kör med 5/3. Ett tips är att använda ett tunnt underställ under våtdräkten
-
Döm är bäst har dom själv kostar en slant dock. 5/3 funkar året om inga problem. Men en timme taget är nog max.
-
jepp maui magics torrhandskar va sköna! har precis köt å använt dom 2 gånger. riktigt gott å komma upp utan å va helt sönderfrusen om händerna. men torra va dom inte tillsammans med våtdräkt. inte för mig iaf.
-
Mina är hyffsat torra men då gäller det att använda vattenspärren ordentligt går inte att ha på sig dom som vilka våthandskar som helst för då läcker dom måste varva lagrena på rätt sätt. Vet att både Stellan och Henke aldrig pallar sätta på sig dom som man skall och därför så blir dom också blöta om händerna lite fortare.
-
Ja då är det ju inget större problem för dig Luuddee!
Sälj dom och köp ett par vanliga våthandskar så slipper du ha dyra torrhandskar när du blir varmare om fingrarna i våt handskar som säker är 300-400 kr billigare.
-
Över 5 grader i luften och du inte ligger och plaskar för länge i vattnet kan du hålla på hur länge som helst med 5/3.
Hanskar och huva dock ett måste,,
-
huva klarar man sig utan. skaffa dreads bara. isolerar kalas! sen en hjläm som håller håer på plats så e du varm som en pingvin.
-
som sagt undreställ hjälper.
Det transorterar ut vattnet till neoprenet och håller dig vamare i dräkten. -
Svar till:
Ja då är det ju inget större problem för dig Luuddee!
Sälj dom och köp ett par vanliga våthandskar så slipper du ha dyra torrhandskar när du blir varmare om fingrarna i våt handskar som säker är 300-400 kr billigare.
[/ QUOTE ]
Vad kostar en våthandske??? På OnTop kostar Maui Magics torrhandske 495:-, det verkar hoppfullt att dra bort 3-400 för en våthandske.
Logga in för att svara.