Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Våtdräkt som luktar rutten grävling!
-
Våtdräkt som luktar rutten grävling!
Publicerad av betbangan på 3 juni, 2009 vid 14:05OY Boys´n Girls. Fråga:Kan/Bör man köra våtdräkten i tvättmaskin?
betbangan svarade 15 år, 10 månader sedan 19 Medlemmar · 24 Svar -
24 Svar
-
dude take a shower with it instead… not on obviously…. if you are naked at the time you feel a bit naughtier.
-
Vogon Jeltz;550710 wrote:GrÖNsÅpa is tha shit. eller tvättmaskin
20min i svag Grönsåpalösning kör jag med.
-
jag har kört min i tvättmaskinen några ggr. Tror inte dom mår super av det även om den fortfarande håller. Skulle hällre prova ovanstående metoder först om jag var rädd om min dräkt. Finns även baktieridödande våtdräktsschampo att köpa i välsorterade dykbutiker.
-
Grönsåpa och ättiksprit funkar finfint.
Å andra sidan har jag en polare som kör sina skinnställ i tvättmaskin, så va tusan…
-
HugeO;550657 wrote:tvättmaskin e najs, ge fan i o pissa i skiten
Det finns ju inget bättre än att pissa i våtdräkten. Just let it go man. Just let it go…
-
betbangan;550629 wrote:OY Boys´n Girls. Fråga:Kan/Bör man köra våtdräkten i tvättmaskin?
Gör en pasta av tvålflingor och diesel. Smeta in dräkten, vänta ett par timmar. Antänd sedan på säker plats utomhus. Doften och grävlingen är garanterat borta inom nån timma.
Annars finns det grävlingsfällor att köpa på lantmännen. 🙂
-
Shit on the pitt, piss on the pung. Pissa inte i dräkten. Tvätta i tvättmaskin utancentrifugering. Jag ha gjort det med min flera gånger, och den håller värmen bra efter 3 säsonger.
-
E du säker på att de e dräkten som luktar rutten bäver? Har du luktat i den när du inte haft den på dig 🙂
-
Krillan82;551284 wrote:E du säker på att de e dräkten som luktar rutten bäver? Har du luktat i den när du inte haft den på dig 🙂
…och jag undrar varför jag är singel:confused2:
Kanske tar en runda i tvättmaskinen jag också:tongue: -
Blackadder;551263 wrote:Shit on the pitt, piss on the pung. Pissa inte i dräkten. Tvätta i tvättmaskin utancentrifugering. Jag ha gjort det med min flera gånger, och den håller värmen bra efter 3 säsonger.
Jag skulle tro att tvätten är värre än centrifugeringen. Mer värme och slitage i tvätten. Det är ju tätheten på sömmarna som är den svaga punkten. Läcker den som ett såll genom sömmarna redan så spelar det nog inte så stor roll vad man gör med den sen.
Själv sköljer jag alltid min dräkt med en gång jag kommer hem. Med jämna mellanrum handtvättar jag den i ljummet vatten med duschtvål och ibland Piss Off. Har jag inte tvättat den på länge så får jag utslag som kliar som f-n så jag är så illa tvungen att vårda mina dräkter ömt.
-
Vet att NETTO ibland säljer våtdräkts shampo!
Om du inte hittar så fråga i butiken, i Västervik har de iaf på lagret, tar bara fram när det e med i reklambladet…
Logga in för att svara.