Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Våtdräkt Torrdräkt?

• Våtdräkt Torrdräkt?

Publicerad av anonym-anvandare på 7 mars, 2003 vid 10:03

Tja boys,

Vad rekommenderar ni för våtdräkt, torrdräkt nu när våren nalkas och man är nybörjare så man lär ju ligga rätt mycket i vattnet i början, dock vill kommer jag lära mig snabbt… och man vill ju inte behöva byta ut den direkt, är det kanske bäst med något halv armad och halv benarmad till somamren? confused.gif

kitelife svarade 21 år, 8 månader sedan 7 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • sirgomez

Medlem
    7 mars, 2003 vid 12:57

jag kör en 5/3 semidry från NP åretrund. man kyler rätt bra ut när man är flera timmer i vattnet – även om det är 20 grader i luft och vatten. Och så blåser det ju och det kyler ännu mer – så jag är glad att ha en varm dräkt. och det är en bra solskydd.

• anonym-anvandare

Medlem
    7 mars, 2003 vid 17:45

att ha lång armad å lång benad är inte störande alls

• kitelife

Medlem
    7 mars, 2003 vid 19:23

Tjena, måste nog säga att “skaldräkt” (torr ej neopren) typ Pyro, Gul eller Ravenspring (som jag använder) är det lätt bästa alternativet! Lite dyrare men klart värd varenda krona… Tänk bara på att inte köpa nån gammal “jolle dräkt” från HH för dom håller inte 🙁

om det är kallt tar du mycket kläder under och när det börjar bli vår och varmare minskar du på kläderna… Alltså en dräkt året runt i princip 🙂
    När det sen blir riktigt skönt ute tar du en “shorty” (vanlig dräkt med korta armar och ben) och har under shorts och rashguard…

• anonym-anvandare

Medlem
    8 mars, 2003 vid 16:36

när du säger skaldräckt. menar du då en sån som ser ut som en overall??

• miketk

Medlem
    8 mars, 2003 vid 19:23

japp det menar han :=)

• kitesweden

Medlem
    8 mars, 2003 vid 20:52

Typ en sån här:

• arnetterocks

Medlem
    9 mars, 2003 vid 20:57

Jeg er sugen på å kjöpe en törrdrakt á la over. Noen som kan selge meg en “billig” (174 cm)?

Diddern
    tongue.gif

• kitesweden

Medlem
    9 mars, 2003 vid 21:40

Vi har alla storlekar i lager:
    http://www.dacon.biz
    Sålde precis vår enda begade som var kvar.
    /Mvh Lars

• anonym-anvandare

Medlem
    10 mars, 2003 vid 09:37

Hur är det med säkerheten? Vad händer om det går hål i den?

• kitelife

Medlem
    10 mars, 2003 vid 10:18

*lol* en diskusionen igen…. gör en sökning på hmm var det Gul eller Pyro? sök iaf så kanske du hittar förra diskusionen…

Dräkterna är förstärkta överallt (mycket) och gjorda av väldigt tåligt matrial (typ goretex) dom går hellt enkelt inte sönder! har kört med den här typen av dräkt nu i snart 2 år och har inte fått så mycket som en reva i min 🙂 trots tufft hanterande både på land och i vattnet…
    Om du syftar på vad jag sa i tidigare inlägg om HH + andra märken och deras “jolle” dräkter så är dom inte gjorda i samma matrial och framförallt inte samma kvalitet! därför håller dom inte för påfrestningarna av kite, dessutom är dom inte hellt täta utan läcker rätt duktigt ibland pga dålig konstruktion och taskiga muffar…. Dom är gjorda för att va på en båt över vattnet där det mest stänker (lite 🙂 inte för kite där det stänker mer än lite….

• wretan

Medlem
    10 mars, 2003 vid 11:48

Pan, skulle inte du ta in ravenspring eller var det nån annan som planerade att göra det?

ngt billigare eller?
    /Johan

• anonym-anvandare

Medlem
    12 mars, 2003 vid 14:48

hej. va på watski för ett tag sen å skulle köpa en liknande sån här dräckt. ioförsig till vindsurfing men. iallafall så va en av expediterna vindsurfare och han sa direkt att ja skulle ha en neoprendräckt istället. har frågat runt lite i olika butiker å alla säger neopren. tydligen smidiare och varmare. (har själv ingen erfarenhet). de rekomenderar faktiskt tillochmed en tjock våtdräckt istället för torrdräckt. våtdräckterna är tydligen så varma nuförtiden så de blir smidigare och lika varmt eller tillochmed varmare än en torris.

mvh niklas

• anonym-anvandare

Medlem
    12 mars, 2003 vid 15:01

Snack! En våtdräkt kan aldrig bli varmare än en torrdräkt förutsatt att du klär dig under torrdräkten naturligtvis.

Urby.

• anonym-anvandare

Medlem
    12 mars, 2003 vid 17:26

hmmm… hur kan 7mm tight neopren vara smidigare än 1/2mm baggy nylon….

• anonym-anvandare

Medlem
    13 mars, 2003 vid 11:14

Jag tror helt enkelt att de i butikerna isf inte har sett och än mindre provat de nya skaldräkterna.
    /david

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Våtdräkt Torrdräkt?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.